Home » PPC » Jak probíhá spolupráce na PPC?

Jak probíhá spolupráce na PPC?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Zajímá vás, jak to by to vypadalo, když bych pro Vás dělal PPCčka? Pokaždé trochu jinak. Ale představu si z tohohle článku odnesete. Nepsal jsem ho jen pro potenciální klienty, ale také sám pro sebe, abych na nic nezapomínal.

Krok 1: ozvete se mi

Přijde mi email, nebo zazvoní telefon. Někdo už dopředu ví, že potřebuje pomoc s PPC, někdo si není jistý a jen popíše svou situaci.

V obou případech se už na začátku bavíme o tom, co je potřeba udělat, k čemu má kampaň sloužit, atd. V tuto chvíli si hlavně potřebuji udělat obrázek o náročnosti a zajímavosti kampaně. To mi pomůže při tvorbě nabídky. Jedna z prvních otázek bude znít: „Co je cílem této kampaně?“ – cíl kampaně je totiž pro mě alfa a omega celé spolupráce.

Pokud už v prvním mailu budete chtít zaslat ceník, nepotěším vás. Nic takového nemám. Pokud to jen trochu jde, chci být odměňován za výkon, za to, co vám kampaně skutečně přinesly. Proto už před tím, než vám budu odhadovat cenu, potřebuji znát nějaké informace. Pokud je víte, napište mi rovnou:

  • Co chcete dělat a čeho tím chcete dosáhnout.
  • Časové termíny týkající se kampaně
  • Rozpočet, ideálně také požadovanou cenu za konverzi.

Krok 2: tvrdá „suchá“ příprava

Dohodneme-li se, podepíšeme smlouvu a pustíme se do práce. Na začátku to bude také o vás. Budu se hodně vyptávat.

Ne proto, že bych se nudil a dával tak průchod své vrozené zvědavosti. Ale proto, abych co nejvíce pochopil, jak váš byznys funguje. Jaké máte zákazníky, jak silná je vaše nabídka. Už jsem si vyzkoušel, že čím více se věnuji této vyptávací fázi, tím méně problémů a nedorozumění nás čeká v budoucnu.

Je možné, že bude potřeba spolupráce s vašimi programátory: nastavení analytics, remarketingu, měření konverzí a jim podobné se bez zásahu do zdrojového kódu většinou neobejdou.

Na začátku budu také procházet váš web a je možné, že k němu budu mít nějaké připomínky. Opět to není nějaký můj rozmar. Ale web z velké míry ovlivňuje úspěšnost kampaně. A mým cílem je dodat co nejlepší výsledek, ne jen nastavit nějakou kampaň a doufat. Zcela běžně se tak děje, že pro PPC vytváříme nové cílové stránky, nebo upravujeme ty stávající.

Hard Work

Zdroj: http://www.xpatathens.com/life/does-anyone-still-believe-hard-work/

Krok 3: hodně práce

Všechno vím, všechno je nastavené, pustím se do přípravy kampaní. Nebojte se mi předem říct, pokud máte nějakou představu například o tom, jak mají vypadat vaše inzeráty. Vždycky budu radši, když tyto vaše představy budu znát předem.

Před spuštěním budou kampaně připravené pro vaši kontrolu. U každého klienta je míra kontroly odlišná, někdo si kampaň projde křížem-krážem a někomu stačí vědomí, že je vše připraveno.

Krok 4: sehrávání orchestru

Po spuštění nás čeká pěkný bzukot. U PPC je výhoda, že se hned začne něco dít. Jen to hned nemusí být úplně dokonalé. PPC kampaň je orchestr, kde se musí sehrát uživatele (zákazníci), klíčová slova, reklamy a váš web. Než se takový orchestr sehraje, může to nějakou dobu trvat.

S tím je potřeba počítat. Největší chybou by bylo vypínat kampaně po prvních pár dnech, které hned nedopadly velkým ziskem.

Může to trvat týden, dva, nebo i dva měsíce. Období, po kterém budeme vyhodnocovat, zda má smysl v kampaních pokračovat, s klienty většinou domluvíme minimálně na tři měsíce.

Krok 5: vyděláváte

Nečekejte ale že po celou tu dobu o mně neuslyšíte. Pravidelný reporting je samozřejmou součástí mojí práce. Jak moc pravidelný a častý bude, pak opět záleží na naší domluvě.

Určitě nečekejte několikastránková PDFka plná sladkých řečí. Nemám čas psát omáčky, zajímají mě výsledky. A doufám, že vás také, proto mě přeci platíte. Moje excelová tabulka tak možná není tolik hezká jako desetistránkový report od vaší bývalé agentury, na první pohled (a na rovinu) ale uvidíte, jak na tom jsme.

Vždycky platí, že kampaně jsou ve vašem účtu, ke kterému máte neustálý přístup. To právě proto, abyste měli přehled. Určitě není dobré, když klient během naší spolupráce do kampaní zasahuje a přímo v systémech něco mění. Vašemu zubaři taky s vrtáním nepomáháte, že?

Jsme na společné cestě (která jen tak neskončí) za co nejlepším výsledkem. Doufám, že jste si z tohoto minipříběhu udělali představu, jak funguje spolupráce s PPCčkařem (tedy alespoň v mém případě).

Líbí se vám?

Co se vám líbí z klientského pohledu?
Kolegové freelanceři, dejte mi vědět v komentářích, co vás na mém přístupu zaujalo, nebo připojte svou zkušenost. Rád se inspiruji!

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).