Home » SEO » Jsou nofollow odkazy přínosem pro SEO?

Jsou nofollow odkazy přínosem pro SEO?

Je to už pár měsíců, co se snažím najít nějaké jasné názory ohledně nofollow odkazů, ale jak už to tak u SEO bývá, nic takového neexistuje. A protože dnes jsem narazil na článek Jána Janušky, kde jasně říká „Nofollow odkazy nemajú na SEO žiadny vplyv“, rozhodl jsem se sepsat můj pohled, který s tímhle nesouhlasí.

Podle mě totiž

NOFOLLOW ODKAZY VLIV NA SEO MAJÍ.

Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou vysypu tu nejjednodušší myšlenku, proč si myslím, že to tak je: vezměme si nejideálnější a nejčistější příklad linkbuildingu – tedy kvalitní obsah, který se šří pomalu sám od sebe. Takový obsah získá spoustu kvalitních odkazů z blogů (přímo z článku jako například tady Ján), magazínů a spousty dalších webů. Ale taky se o něm bude mluvit v diskuzích, komentářích nebo třeba na Wikipedii. Tam už ale budou odkazy s nofollow. Ale není důvod, proč by takové odkazy měly vyhledávače ignorovat, taková aktivita zpravidla signalizuje popularitu daného obsahu/odkazu.

Další myšlenka, která mne vede k tomu, že nofollow odkazy není radno z hlediska SEO zahazovat jsou také prosté: z výše uvedeného vyplývá, že v přirozeném odkazovém profilu JSOU odkazy s nofollow, troufám si říct, že vyhledávače by byly i schopny říct, jaký je v průměru jejich poměr. A proto je jasné, že pokud nějaký web bude mít supr čupr odkazový dofollow profil, bez nofollow odkazů, bude to pro vyhledávače přinejmenším velmi podezřelé.
…a pak je tu spousta důvodů, které už nejsou 100% otázkou SEO, kdy některé zmínil i Ján ve svém článku, za mě převažuje fakt, že i relevantně umístěný nofollow odkaz přivádí webu kvalitní návštěvnost, a to je snad to, o co se snažíme.
Ale nechť se tento článek nedostává ke všem SEO mágům, ti ať si pokračují ve vyhledávání dofollow fór, kde si budou vkládat patičky (opravdu si někdo myslí, že o tomhle Google neví?), jinak u všech blogů za chvíli zavřou diskuze…
Tady je diskuze otevřená, za komentáře a Vaše sdílení a Tweety díky!
Původní článek i s komentáři najdete zde

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.