Home » SEO » Co mi dala konference New Media Inspiration?

Co mi dala konference New Media Inspiration?

V sobotu 19. ledna se na akademické půdě Filozofické fakulty UK uskutečnila konference New Media Inspiration, kam jsem s velkým očekáváním zavítal. Zaujala mne zajímavá jména přednášejících, i několik názvů přednášek. Co jsem od konference čekal, se dá těžko říct. Dle mého by konference, zvlášť ta, která má inspirovat, měla přinést něco, co ani před tím nečekáte / netušíte.

Tady nabízím pár poznámek k několika přednáškám, které jsem viděl:

Jan Schmid mluvil o interest postitioningu fanoušků na Facebooku – ukazoval konkrétní postup, jak zjistit nějaké vztahy mezi fanoušky jednotlivých stránek. Tento přístup přinese zajímavá data, ale je potřeba k nim přistupovat s velkým odstupem. Přednáška a prezentace to ale každopádně byla zajímavá a dá se říct, že ač prakticky laděná, můžeme ji označit i za inspirativní, protože z ní jasně vyplynulo, že své fanoušky je potřeba poznat mnohem více, než umožňují Facebook Insights.

Tomáš Búřil z adexpres.com ukazoval, že se opravdu vyplatí kampaně optimalizovat, že díky tomu dosáhneme lepších výsledků. Jestli to byla hlavní message přednášky, tak za 1. samozřejmě, že je potřeba kampaně optimalizovat a upravovat, aby byly opravdu efektivní, ale za 2. je to trochu málo, co jsme se dozvěděli. Spíš bych tedy vypíchl graf, který tam proběhl tak nějak mimoděk na začátku, který říkal, že za poslední roky je 3x rychlejší růst poptávky po inzerci (online) než je růst inzertních ploch. A to je určitě potřeba si uvědomit, že bude stále vyšší tlak na KVALITU a EFEKTIVITU reklamy. A to je dobře.

Na přednášku Roberta Němce ohledně vlivu počtu odkazů a sociálních metrik na pozice ve výsledcích vyhledávání jsem se těšil předem, neboť avizoval zajímavé výsledky jejich analýzy. Zajímavé to bylo a taky dost inspirativní v tom, že mě ještě několik hodin po té přednášce vyskakovaly v hlavě otázky, jak to ten Němec vlastně myslel. A díky zdrojům, které mi v návaznosti na tuto přednášku doporučil, jsem opravdu přišel na spoustu zajímavých věcí, které mi zase pomohly v lepším vnímání SEO. A určitě o tom v nejbližších dnech – týdnech napíšu samostatný článek.

Poobědová prezentace Marka Prchala s názvem „Prvních deset věcí, které dělám, když je problém na Facebooku“ měla možná slabší rozjezd, zato famózní závěr. Začátek byl trošku v duchu na webu často omílaných pravidel pro krizovou komunikaci na FB, i když ve velmi osobitém podání. Postupem času ale Marek přidával osobní tipy a způsoby, jak komunikaci vést. A ve chvíli, kdy se dostalo na Ing. Šubrta, byl sál jeho. S každým slidem, poznámkou a přiblížení příběhu jsme byli něco mezi zíráním s otevřenou pusou a záchvatem smíchu. Ukázal ale názorně jak vést krizovou komunikaci, jak je potřeba online svět převést i do reality. Poučná, zábavná, inspirativní a určitě jedna z TOP přednášek.

Z „Ježíšek online, offline“ jsem utekl, protože čtení a glosování novinových titulků o Vánocích mě nijak nezaujalo. Stihl jsem druhou půlku Internetu věcí Michala Šrajera, což určitě stálo za to. To byla zajímavá inspirace, protože člověk viděl spoustu věcí, které si zatím sotva uměl vyfantazírovat. Viděl, že je ač si každý může říct, že už sice bylo všechno vymyšlené, opak je pravdou. Je tu toho ještě tolik a od téhle přednášky fakt vím, že se je ještě na co těšit!

Následovala druhá přednáška, o které jsem dlouho dopředu věděl, že ji chci slyšet. Pavel Ungr – SEO konzultant z H1.cz – se rozhodl ukázat jak on dělá analýzu klíčových slov. Byla by hloupost odmítnout možnost nahlédnout do kuchařky jednoho z největších odborníků na SEO u nás. Taky z téhle přednášky mám nejvíce poznámek a určitě nějaké postupy vyzkouším. To nejdůležitější si ale z přednášky mohli odnést i ti, kteří se SEO mají pramálo společného – bez toho, abyste poznali vaší cílovou skupinu a porozuměli ji, neuděláte (správně) nic.

Petr Andrýsek přišel v podstatě s případovou studí kampaně pro Albi, což bylo opět velmi inspirativní a byl to trošku jiný pohled na firemní prezentace v sociálních sítích.

Poslední z mého must-see listu byl Adam Zbiejczuk, který prezentoval výsledky studentských analýz různých Facebookových stránek.  Ono když chcete dělat něco dobře, je fakt nejlepší se inspirovat těma nejúspěšnějšíma, ale taky těma horšíma. Člověk pak často může přijít na věci, které nevědomky dělá taky. A Adam takových věcí ukázal nebo naznačil spoustu.

Toť výběr přednášek, které se mi líbily, které stály za to se na New Media Inspiration vypravit. I když konference měla nějaké organizační mouchy (ne úplně vhodné prostory, zlobící technika, absence šatny…), nejvíce mi vadilo, že ty opravdu skvělé prezentace byly tak krátké. Protože pak se objevilo několik přednášek, které byly ztrátou času a člověk si říkal, kéž by tak mohl pokračovat ten přednášející předtím.

Jak je ale vidět v tomto článku, z konference jsem si toho nakonec odnesl dost, a nezbývá tak než organizátorům poděkovat!

 

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.