Home » PPC » Optimalizace reklam s produktovými informacemi

Optimalizace reklam s produktovými informacemi

Reklamy s produktovými informacemi (PLA) se v Google AdWords stávají stále oblíbenější „funkcí“. Tyhle „pépécéčka s obrázky“ už i v českém prostředí fungují na velké procento ecommerce dotazů. S rostoucí konkurencí je dobré začít (pokud to již neděláte) věnovat se jejich optimalizaci. 

Proč optimalizovat PLA?

Tato otázka je dost zbytečná, přesto: optimalizovat se musí, pravidelně a nekonečně. PPC reklama se díky svému aukčnímu principu neustále vyvíjí a výkon vašich reklam může změnit spousta faktorů, které neovlivníte. Proto je potřeba své kampaně neustále sledovat a ladit tak, aby dosahovaly stanovených cílů. PLA nejsou v tomto žádnou výjimkou, a to i přes to, že z velké části se tvoří automaticky.

 

Jak optimalizovat PLA?

1. Vytvořte si skupiny produktů ve feedu

Segmentace produktů v XML feedu do menších skupin je předpoklad pro lepší optimalizaci. Podle čeho segmentovat je otázka, na kterou těžko říct konkrétní odpověď. U e-shopu s pár produkty klidně segmentujte na úroveň produktu pomocí ID. U větších obchodů pak využijte parametr adwords_grouping, s jehož pomocí produkty rozdělte třeba podle:

  • ceny
  • požadované ceny za konverzi
  • druhu zboží (např. hlavní kategorie a příslušenství
  • stavu zboží
  • dostupnosti
  • konkurenceschopnosti (např. vyčleníte zboží, které víte, že máte nejlevněji)

Poté, co si takto rozdělíte produkty v XML feedu, je potřeba v příslušné kampani nastavit „cíle produktu“ (na záložce Automatické cíle). Postupně pak přidejte všechny skupiny produktů, které jste si ve feedu vytvořili. Doporučuji stále nechat také cílení na všechny produkty, to pro případ, kdy byste nějaký produkt z cílení vynechali.

 

2. Hrajte si s reklamními texty

U klasického PLA pexesa, kde jsou produkty namačkané v mřížce, je sice propagační text, který si v AdWords volíte, vidět jen po najetí myší, pokud ale cílíte také na méně konkurenční produkty, už je to velice důležitá součást reklamy. Tam, kde není taková konkurence, se totiž produkty zobrazí hezky pod sebou a na scénu se dostává právě reklamní text. Určitě testujte všechny možné varianty, komunikujte své konkurenční výhody.

Na tomto screenu je propagační text jasně vidět. Ani v jednom případě není úplně 100%. U Korunky si troufám říct, že je úplně mimo, taková obecná hesla a slogany toho příliš neprodají. Komunikace dopravy zdarma u Mallu už je mnohem lepší, ale konkrétně u tohoto produktu by vzhledem k jeho ceně mohlo být „Doprava tohoto produktu zdarma!“.

 

3. Mějte nejhezčí a nejvýraznější obrázky

Tahle rada je o něco složitější na realizaci oproti předchozím dvěma, může být ale o to účinnější. Schválně si porovnejte předcházející screen s tím následujícím a uvidíte jasný rozdíl mezi tím, když mají všechny inzerované e-shopy obrázek stejný a naopak, když je nějaký z obrázků výraznější.

Uznávám, že úsilí vynaložené na úpravu obrázků se nemusí u levnějších produktů vyplatit, ale třeba u praček, které jsou zpravidla bílé jak pozadí Googlu, by nějaký ten barevný prvek dělal velké věci.

 

Reklamy s produktovými informacemi jsou podle mě výborná funkce, která může kampaně v AdWords posunout o velký kus dál. Pravidelnou optimalizací a vylepšováním se dá dosáhnout skvělých výsledků. Jestli máte nějaké další tipy, které tu nezazněly, budu rád, když je zmíníte v komentářích.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej dál!

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.