Home » PPC » Chyby v PPC kampaních 2

Chyby v PPC kampaních 2

Jak jsem psal v minulém díle, bývá zcela běžné, že v účtu PPC reklamy najdeme pouze jednu kampaň. V tomto příspěvku bych rád vysvětlil, proč je to špatně.

Vysvětlení je možné teoreticky nabídnout v jedné větě: přišli byste o možnosti detailního a relevantního nastavení. A teď konkrétně:

Rozšíření reklam

Pro začátek si řekněme, co to rozšířeni reklam je. Jedná se o dodatečné prvky, kterými můžete obohatit své inzeráty. Ty jsou tak odlišné od těch dalších, zaberou více místa, což zpravidla přináší vyšší CTR (procento prokliku).
Konkrétní podoba rozšíření reklam je závislá na daném systému.
V AdWords najdeme možnosti propojení s Google Maps, sitelinks, propojeni s Google+ či přidání telefonního čísla. Sklik v tuto chvíli nabízí pouze integraci zápisu na Firmy.cz.
Propojení s Google Maps / Firmy.cz
Propojení s katalogem příslušného systému umí k inzerátu přidat informace, které jste do katalogu zadali, a to včetně obrázku a mapy (u každého systému jsou trošku odlišná pravidla pro to, aby se toto rozšíření mohlo u inzerátu zobrazit, ale základním předpokladem je vysoké skóre reklamy).
Pokud máte dostatečně strukturované kampaně, můžete se rozhodnout, u kterých použijete toto rozšíření, na úrovni sestavy jej nastavovat nejde.
Sitelinks
Sitelinks je z mého pohledu velice účinné rozšíření. Jedná se o drobné odkazy, které se zobrazuji pod textem inzerátu. Tyto odkazy si definujete sami v nastavení kampaně. Google pak rozhodne, které a v jaké podobě zobrazí.
Zde záleží na kvalitě a pozici reklamy. Sitelinks jsou zobrazovány pouze u inzerátů, jenž se zobrazují NAD výsledky organického vyhledávání. Už tento požadavek zaručuje určitou kvalitu reklam. U inzerátů, jenž mají skóre od cca 7/10 výše, jsou zobrazeny sitelinky v řádku pod textem inzerátu. Aby se reklama zobrazila se sitelinky ve dvou sloupečcích, je nutné (nejspíš)dosáhnout plného počtu bodů – skóre kvality 10/10.
Sitelinks samy o sobě zvyšují CTR, pokud jsou navíc relevantní dotazu uživatele, je toto zvýšení velmi výrazné!
A abychom dosáhli co nejvíce relevantních sitelinků, je potřeba mít dobře strukturované kampaně.
Ukázka relevantních / nerelevantních sitelinků.
Nebo snad bude chtít uživatel hledající „chapsy“ hledat zároveň zimní sporty / fitness, apod…?
Princip ostatních rozšíření je velmi podobný a myslím, že už nyní je jasné, proč je důležité mít kampaně důkladně rozdělené.
Vedle rozšíření reklam je tím důvodem také možnost volby rozpočtu, kdy můžeme upřednostňovat lépe fungující kampaně a naopak.
Tento článek původně vyšel na imarketing.blog.cz

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.