Home » Facebook reklama » Pro správu Facebook reklam používejte Business Manager

Pro správu Facebook reklam používejte Business Manager

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Když Facebook přišel s nástrojem Business Manager, budilo to trochu rozpaky. BM se tvářil jako další nedotažený tool, který Facebook vypustil. Velmi rychle se ale ukázalo, že má své využití a určitě se vyplatí jej využívat. 

3 důvody, proč Business Manager používat

  1. Každý inzerent bude mít své reklamní účty pod kontrolou a může k nim snadno přidělovat přístupy ostatním.
  2. Nemusíte propojovat reklamní aktivity se svým osobním účtem.
  3. Nemusíte vytvářet žádné falešné FB účty jen pro správu reklam.

Jak Facebook Business Manager funguje?

Účet ve Facebook Business Manageru si můžete vytvořit na profesní mail. Facebook po vás sice bude chtít i přihlášení do soukromého FB účtu, veřejně ale nikdo váš účet neuvidí. Do Business Manageru pak budete moci přidat svoje reklamní účty, stránky, produktové katalogy nebo aplikace.

Přístupy k nim pak už řídíte prostřednictvím BM, odpadá tak složité přidávání správců reklamních účtů, adminů stránek, aplikací, atd. Všechny přístupy máte na jednom místě.

1 inzerent = 1 Business Manager

Zapamatujte si tohle jednoduché pravidlo a dodržujte jej. Každý inzerent by (stejně jako třeba v AdWords nebo Skliku) měl mít svůj vlastní Business Manager. V tom bude mít své stránky, reklamní účty, atd. a může přidělit přístup jiným uživatelům.

Každý můj klient tak má svůj Business Manager a doporučuji to i ostatním. Pokud spravujete Facebook reklamu pro více inzerentů, je Business Manager nejlepší cesta, jak si nechat přidělit přístup k reklamním účtům.

Odlišnosti Business Manageru od běžných účtů

Je dobré zmínit, že pokud připojíte reklamní účet do BM, už jej nepůjde vrátit zpět k osobnímu účtu. Osobně pro to ale nevidím důvod, takže to nevidím jako nějaké omezení. Zajímavé také je, že si můžete v BM zvolit odlišné jméno, než máte u osobního FB profilu, takže se nemusíte už stydět za své Facebookové prostřední jméno alá „Franta Kanec Novák“.

Business Manager má poměrně detailně zpracovanou Nápovědu, kde jsem zatím našel odpovědi na všechny mé otázky. Pokud vás něco překvapí, zkuste hledat tam, nebo napsat do komentářů.

Pochlubte se: používáte Business Manager? Jak se vám tenhle nový FB nástroj líbí?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).
  • Tomas

    Tiez som o BM napisal http://www.preklik.sk/business-manager/

    Je to celkom dobra vec

    • http://www.lukask.cz/ Lukáš Krejča

      Taky myslím, za poslední měsíc to docela vychytali, ubývá chybiček a dá se s tím pracovat…

  • David Řezáč

    Díky za článek – sdílím dále v seznamu českých článků o sociálních sítích :-)
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/24/

  • Kamila

    Dobrý den, pokusím se tímto způsobem poprosit o radu. Jsem správcem firemní stránky, což mi také hlásí komentář v business manageru po kliknutí na danou stránku. Vpravo nahoře se vedle tohoto komentáře jiným subjektům zobrazí možnost „Použít Facebook jménem stránky“ – mně se ovšem tato možnost nezobrazuje. Dosud jsem nenašla možnost, jak se dostat na „profil“ firmy, tedy na rozhraní, kde se zobrazí kolonka pro vyhledávání subjektů, kde mohu označovat jiné stránky jako „to se mi líbí“ a podobně.
    Děkuji za každou radu.

    • http://www.lukask.cz/ Lukáš Krejča

      Dobrý den, na profil firmy (= facebookovou stránku) se dostanete právě přes Business Manager

      • Kamila

        Dobrý večer, děkuji za odpověď. Jak je tedy možné vyhledávat jiné subjekty a označovat je jako „To se mi líbí“? V BM se nedostanu nikam „dál“, chybí vyhledávací okno apod.

        • http://www.lukask.cz/ Lukáš Krejča

          Dobrý den, to se přiznám, že nevím, asi tam ta možnost chybí. Koneckonců považuji ji za relativně zbytečnou…

          • Kamila

            Dobré ráno, myslím, že v některých případech se toto označení docela hodí. Před nějakou dobou se mi povedlo pár stránek do „oblíbených“ zařadit, nyní se k volbě nedostanu.
            I tak moc děkuji za Váš čas. Alespoň vím, že nebude chyba někde v nastavení a že se s tímto „problémem“ potýká více uživatelů. Vrtá mi ale hlavou, že někteří tuto možnost i v BM mají…
            Přeji krásný den!
            Kamila

  • Jana Kmetova

    Dobrý den,

    jsem správce a administrátor firemní stránky na Facebooku, a ráda bych založila i instagram, ale když chci z instagramu sdílet příspěvek na facebook, tak se nasdílí na můj osobní FB profil. Firemní stránka byla založená z osobního profilu našeho CEO, je možné to nějak oddělit, nebo jak udělt aby se příspěvky z instagramu nasdílely na firemní Fb stránku?

    Předem děkuji za odpověď

    • http://www.lukaskrejca.com Lukas Krejca

      Dobrý den, oddělit to určitě jde, ale otázka je, proč chcete sdílet příspěvek z instagramu na FB? Proč jej raději nepřidáte na FB rovnou?

      • Jana Kmetova

        Dobré ráno,

        ráda bych to sdílela přes instagram kvůli většímu okruhu uživatelů, ale samozřejmě, že něco budu dávat rovnou na fb. Primárně mě jde o to, jak udělam aby se mě příspěvky z instagramu nasdílely na firemní FB stránku a jediná mžnost, která mě napadá je, že se musím přihlásit přímo pod naši firmou a ne, přes můj profil. Děkuji

        Dne 25. dubna 2016 17:18 Disqus napsal(a):

  • Pavel

    Zdravím Lukáši, jde možné měřit v BM přístupy ze zařízení v hodinách? Ať už z mobilu, nebo z desktopu. Děkuju za info.

    • http://www.lukaskrejca.com Lukas Krejca

      Pavle, v BM neuvidíte nic, BM slouží pouze pro správu přístupů. Pokud se budeme bavit o FB Ads Manageru (Správce reklam), tam je možnost na jakékoliv úrovni použít i breakdown podle hodin (Time of Day). Je to to, co hledáte?

      • Pavel

        Lukáši, díky. Částečně, ano. :) Nabízí správce reklam napr. spojnicový graf, který by ukazoval hodinové srovnání vývoje impresí na desktopu vs mobil?

        Položil jsem otázku dostatečně srozumitelně? :)

        Děkuju
        Pavel

        • http://www.lukaskrejca.com Lukas Krejca

          Nenabízí, nabízí ale export do Excelu (tlačítko hned vedle Breakdown), kde si každý může vytvářet grafy podle libosti :-)