Home » Facebook reklama » Dynamicky remarketing na Facebooku krok za krokem

Dynamicky remarketing na Facebooku krok za krokem

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

V reklamních účtech se konečně objevuje možnost nastavit dynamický remarketing. Vymoženost, kterou jsme si dlouho přáli mít přímo od Facebooku a která umožňuje zobrazit uživatelům přesně to, co si prohlíželi na webu. Pojďme se podívat, jak to celé nastavit.

Co je to ten dynamický remarketing? Způsob, jak zacílit návštěvníky e-shopu, kteří nenakoupili a kteří si prohlíželi určité produkty. Automaticky zobrazí v reklamě ty produkty, které si uživatel prohlížel a připomene mu, že ještě nákup nedokončil. Koukněte sami na Pilulka.cz, prohlédněte si produkty, nebo přidejte do košíku a po chvíli skočte na Facebook (až si reklamu prohlédnete, vraťte se na Pilulku a něco pěkného si kupte :-)).

Dynamický remarketing na Facebooku

A takhle to vypadá. Produktové reklamy tvořené z XML feedu podle toho, jaké produkty si uživatel prohlédl na webu.

 1) Co k tomu potřebujete

Business Manager

Zatímco v posledním článku jsem Business Manager doporučooval jako ideální cestu na správu reklamních účtů, v případě dynamického remarketingu se jedná o nezbytnost. Bez BM to zkrátka nepůjde. Ještě jednou připomínám zásadu jeden klient = jeden BM účet.

XML feed

Jako u všech jiných systémů vychází i na Facebooku dynamický remarketing z XML feedu. Jeho specifikace není nijak složitá, vychází z feedů používaných pro Google Merchants (což je neobvykle vstřícné gesto) a ve velké většině případů tak budete moci vytvořit feed současný. Jediné, na co je potřeba si dát pozor, je oddělovač desetinných míst v ceně produktu, Facebook bere pouze americký formát, tedy s desetinnou tečkou.

Remarketingový kód

Pokud už využíváte remarketing na Facebooku, nasazený kód už máte. Nyní jej ale potřebujete rozšířit o další informace, aby s nimi systém mohl pracovat. Potřebujete tak třeba Facebooku říct ID produktů, které si uživatel prohlédl, nebo které přidal do košíku. Kompletní technickou specifikaci najdete zde. Nejedná se ale opět o nic odlišného oproti tomu, co znáte například z Google AdWords.

Power Editor

Dynamický remarketing nejde nastavit ve Správci reklam a musíte tedy využít Power Editor (se kterým si hrajeme na pokročilém školení Facebook reklamy). V něm už je pak nastavení relativně jednoduché, pro někoho, kdo s PE pracuje, by to nemělo být nic složitého.

2) Úvodní nastavení Business Manageru

Nejprve je potřeba si v Business Manageru nastavit produktový katalog. K tomu přiřadíte XML feed a trackovací pixel, což je to základní, co pro svou kampaň potřebujete. Katalog musí být ve stejném BM jako reklamní účet a Facebooková stránka, přes které chcete kampaně spouštět.

Business Manager

Katalog nastavíte přes záložku nastavení a poté vlevo zvolíte katalog produktů. Nastavení je poměrně jednoduché, takže s ním nebude větší problém. Připojte trackovací pixel, přidejte XML feed a nastavte automatické stahování. Ihned po uložení se feed poprvé načte a během pár minut se do katalogu natáhnou produkty (nezdržuje vás tedy několikadenní schvalování jako třeba v Google Merchants).

Business Manager2

Pro zadání produktového feedu vložte jeho adresu a nastavte, jak často jej má Facebook kontrolovat a aktualizovat. Většinou nastavuji denní stahování někdy z rána...

Pro zadání produktového feedu vložte jeho adresu a nastavte, jak často jej má Facebook kontrolovat a aktualizovat. Většinou nastavuji denní stahování někdy z rána…

Máte-li katalog kompletně připravený, můžete se v Power Editoru pustit do přípravy kampaně.

3) Nastavení kampaně

Struktura

Ještě, než se pustíte do samotného naklikávání kampaní, doporučuji si (jako vždy) rozmyslet a načrtnout jejich strukturu. Jako vždy je totiž lepší podle ní připravit kampaně rovnou, než potom dělat složité změny a přesuny.

Podle čeho strukturu vymýšlet?

    1. Chci mít u všech kategorií stejný text příspěvku? (pokud ne, budu si muset pro každou kategorii udělat vlastní sadu reklam)
    2. Chci pro všechny cenové hladiny nabízet stejný rozpočet a CPC? (pokud ne, budete si muset jednotlivé sady reklam dělit podle ceny)
    3. Chci odlišovat návštěvníky, kteří zboží přidali do košíku od těch, co si jej jenom prohlíželi?
    4. Budu odlišovat mobil od desktopu?
    5. Budu na desktopu odlišovat news feed a pravý reklamní sloupec?
    6. Budu chtít odlišit pohlaví?

 

Takhle třeba může vypadat váš náčrtek struktury kampaní. Co se na začátku zdálo jednoduché, znamená pro tento jednoduchý příklad 12 rozdílných sad reklam. Nedejbože, pokud bych chtěl ještě odlišovat podle kategorie, nebo více dělit podle ceny.

Takhle třeba může vypadat váš náčrtek struktury kampaní. Co se na začátku zdálo jednoduché, znamená pro tento jednoduchý příklad 12 rozdílných sad reklam. Nedejbože, pokud bych chtěl ještě odlišovat podle kategorie, nebo více dělit podle ceny.

Vytvoření kampaní v Power Editoru

Otevřete si Power Editor a na záložce Reklamy zvolte vytvořit novou. Přidejte novou kampaň, jako její objective zvolte Product Catalog Sales (pokud ji v Power Editoru nemáte, budete muset ještě chvilku počkat). V tu chvíli se vám načte nabídka katalogů, které jsou v daném Business Manageru a vy jen vyberete ten správný. Zbývá vyplnit názvy sady reklam a reklamy a můžete nastavovat.

Power Editor

Skočte na záložku Ad Sets (sady reklam) a upravte nastavení, jak potřebujete. Můžete si vytvořit určitý Product Set (Sady produktů), tedy zacílit reklamní sadu jen na některé produkty – podle kategorie, ceny, značky, atd. Pokud chcete cílit na všechny produkty dohromady, vytvořte Product set All, který nebude mít žádný filtr a zvolte jej v nabídce.

Po klasickém nastavení rozpočtu je na řadě cílení. Tady Facebook aktuálně používá krkolomné české překlady, proto vás to může snadno zmást.

nastavení cílení dynamického remarketingu

 

 

 

Nejčastěji budete chtít zvolit první možnost, tedy ‚Prohlédnuté nebo přidané do košíku, ale nekoupené‘. Tím říkáte: „Chci ukazovat produkty lidem, kteří si je na mém webu prohlédli či přidali do košíku, ale nedokončili objednávku“ = remarketing. Zamyslete se také nad zadaným počtem dnů. Uváděných 10 dnů je takové maximum pro většinu e-shopů. Nechcete své uživatele otravovat déle než je nutné, zbytečně si tím zhoršíte výkon kampaně.

V druhé možnosti můžete oslovit jen ty, kteří přidali zboží do košíku. Třetí možnost „Produkty pro následný prodej“ znamená Upsell. Tedy na příkladu Pilulky: lidem, kteří si prohlíželi dětskou výživu v reklamě nabídneme dudlíky. Možnost „Produkty pro křížový prodej“ pak znamená cross-sell, tedy dudlíky ukážu jen těm, kteří dětskou výživu nakoupili. Případně si zvolte vlastní kombinaci a nastavte přesně, jak potřebujete.

Můžete vše také zkombinovat s dalším běžným cílením Facebooku. To asi ve většině případů nevyužijete, ledaže byste chtěli například rozdílně cílit a bidovat na muže / ženy. Nebo pokud byste si například z důvodu dodržování zásad Facebooku či legislativy chtěli ohlídat, že se vaše reklamy zobrazují uživatelům starším 18 let.

Nastavení umístění znamená, kde se bude vaše reklama zobrazovat. Desktop – v newsfeedu nebo pravém sloupci, nebo na mobilu. U větších kampaní není od věci jednotlivá umístění rozdělit do vlastních sestav.

Zbývá nastavit Optimalizaci a ceny. Obecně není dobré dlouhodobě používat automatické biddování Facebooku, a tak si už na začátku zvolte manuální cenu. Nebál bych se začít u vyšší hranice nabídnutého rozhraní. Přeci jen budete cílit na velmi relevantní publikum s velmi relevantním sdělením. Co víc si přát. Dynamický remarketing je jeden z mála příkladů, kdy se vám může vyplatit optimalizace na Zobrazení.

Máte-li nastaveno, můžeme se vrátit na záložku Reklamy. Tam nejprve zvolíte Facebook page, ke které se má reklama vázat a poté, jak má reklama vypadat. Můžete vyzkoušet, zda je lepší využívat produktové reklamy, kterým FB aktuálně říká Reklama s více obrázky v rotujícím formátu (tedy formát  více malými boxy v jednom) nebo klasické formáty. Další nastavení je pro obě možnosti podobné.

Power Editor2

V dalších polích nejprve nastavíte URL webu, který propagujete (na tuhle URL povede proklik z posledního políčka ve slideru). Následuje text příspěvku, tedy text, který se zobrazí nad produktovými boxy. Už tady můžete pomocí tlačítka + přidávat proměnné z feedu. Ty se ale mnohem víc hodí v produktových boxech, kde do nadpisu můžete třeba vložit název produktu a do popisku cenu. Tyto hodnoty se pro každý produkt načtou podle XML feedu.

Power Editor3

Poslední část je už dobrovolná. Pokud ale děláte reklamu proto, aby vám vydělávala – a ne jen pro zábavu – potřebujete ji vyhodnocovat. V kapitole Tracking si tak můžete vyplnit UTM parametry a přiřadit konverzní pixel Facebooku pro budoucí analýzu a optimalizaci kampaní.

A je to. Můžete nahrát, kampaň se vám při troše štěstí brzy rozběhne a při o trochu větší troše štěstí vám také bude od začátku vydělávat.

Jak se vám dynamický remarketing líbí? Něco není jasné? Pište do komentářů!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).
  • Karel Parizek

    No, skvele Lukasi! jsme moc vdecni za takoveto clanky. Doted jsme se domnivali, ze musime jit pres dalsi stranu (napr. Perfect Audience). takze dekujeme jeste jednou

  • Miroslav Šollar

    Ahoj, ještě jsem se na školení zapomněl zeptat jak bys rozdělil sestavy podle ceny produktů. Je v nastavení nějaký filtr, který to umožňuje. Tedy je tam něco podobného jako třeba v PPC Bee, kdy si na začátku odfiltruju vše pod 500 Kč.

    A ještě k tomu trackování. Když tam nejde přidat natvrdo ke každé ads a zároveň nejde udělat automatické tagování, vkládají se utm parametry jako proměnné? Jak asi vypadají?

    Díky

    • Ahoj,
      jsou dva způsoby, jak to můžeš rozdělit:
      1) vlastní feed pro různé cenové hladiny = vlastní Product Catalog
      2) Product sety filtrované podle ceny. Product set se nastavuje jako v podstatě první volba při nastavení ad setu.

      Co se týče trackování, já využívám tu možnost dole. Případně to šikovnější programátor bude umět nastavit do feedu, tzn. produkty už do FB půjdou s nastavenými UTM.

      • Miroslav Šollar

        Ahoj,

        díky za odpovědi. To rozdělení feedu by se mi právě moc nelíbilo, takže jestli jde ta druhá možnost, tak by to bylo fajn. Snad nám to brzo zapnou, abychom si to taky zkusili 🙂

  • saleikum

    Ach jo, postupoval jsem krok za krom podle návodu, ale v Power Editoru stále tu možnost „Objective: Product Catalog Sales“ nevidím. Nevíte někdo prosím, kdo mohu dělat chybu? Moc díky.

    • Pokud tu možnost v Power Editoru nevidíte, tak nezbývá než počkat, až ji Facebook do daného reklamního účtu nasadí. Osobně ji taky u několika klientů pořád nemám.

  • Marek Žáček

    Ahoj Lukáši,

    používáš v kódu pro Dynamický remarketing v proměnné addPixelId ID remarketing pixelu nebo Account ID účtu? Podle FB nápovědy se má použít Account ID účtu, ale přijde mi to divné. Logické by mě přišlo, kdyby tam bylo ID remarketing pixelu.

    Děkuji

    • Ahoj,

      určitě id pixelu, to vyplývá i z nápovědy, kde chtějí „ad_account_pixel_id“.

      L.

  • David Řezáč

    Lukáši skvěle sepsáno, díky za článek! S dovolení sdílím dále v seznamu českých článků ke vzdělávání o sociálních sítích 🙂
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/24/

  • Filip Laník

    Zdravím Lukáši, díky za článek. Chystáme se momentálně rozjet dynamický remarketing. Nicméně chci se zeptat ohledně úpravy toho kódu, což je pro mě momentálně momentálně neřešitelná věc :D, jaké máš zkušenosti.

    Za jak dlouho to zvládne průměrný programátor? Jelikož u mě je problém ten, že programátor to nastavuje už týden a furt je to nefunkční. Nejradši bych si to udělal sám, nicméně nejsem zase tak zdatný v programování a i když vidím nápovědu, nejsem z toho zrovna chytrý. Což se chci zeptat na druhou otázku, zvládl by to nastavit lajk? Jde mi jen o úpravu kódu. Díky.

    • Zdravím, Filipe. Nemyslím, že je to úplně věc, kterou zvládne úplný laik, zároveň ale nemyslím, že je to něco neřešitelného. Je to „jen“ vložení kódu a propsání proměnných. Ta časová náročnost je u různých webů asi různá, záleží také na schopnosti a zkušenosti daného programátora.

      Že by nad tím někdo seděl týden u nějakého standardního e-shopu, to se mi nezdá… Zkus případně hodit link, třeba já nebo někdo jiný tady bude umět poradit.

      • Filip Laník

        Díky Lukáši, popoženu jej, nebo seženu někoho jiného. Kdyby to ani pak nešlo, tak ještě napíšu, ale snad se mu jen nechtělo :))

        Ještě se zeptám, jaké dosahuješ výsledky s dynamickým remarketingem? Samozřejmě, že nemůžeš říct čísla, ale alespoň mě zajímá, jestli si v plusu oproti inzertním nákladům a remarketing jede lépe, než standardní dobře zacílené kampaně na FB? Díky.

  • Jaroslav Pilný

    Ahoj Lukáši, je možné využít dynamický remarketing i tak, že uživateli začnu zobrazovat produkty na základě navštívených URL, které jsou ale odlišné od URL těchto produktů?

    Příklad: uživatel si na mém blogu přečetl články s reportážemi z Thajska, Vietnamu a Srí Lanky a já mu následně začnu na FB zobrazovat reklamy na poznávací zájezdy (hostované na jiné doméně než blog) do těchto destinací. Díky za názor.

    • Ahoj, ano, teoreticky to podle mého jde. Ať už přes remarketing klasický nebo dynamický. reálně jsem ten dynamický takto nezkoušel, nevím ale o důvodu, proč by to nešlo…

  • Pavlína Šeblová

    Ahoj Lukáši,
    Máš již vyzkoušeno, zda kampaně lépe vycházejí s optimalizací na proklik, nebo na imprese?

    Děkuji

    • Ahoj,
      obojí zkouším, ale že bych z toho měl obecný závěr, se říct nedá. Je to potřeba vždycky vyzkoušet u daného projektu

      • Pavlína Šeblová

        Dobře, děkuji za odpověď.

  • David Kočí

    Super, děkuji Lukáši, nastavit se podařilo!

  • Magdaléna Jirásková

    Ahoj Lukáši,
    už nějakou dobu využíváme DynRMK a všechno dobře funguje.
    Teď jsme ho spustili na 5 dní s vyloučením 4 denního seznamu návštěvníků webu (aby se zobrazovala pouze 5. den). Reklama se zobrazovala asi 2 dny a od té doby posledních 14 dní nic. Hledám důvod, ale nemůžu ho objevit…
    Zkoušel jste to někdo? Fungovalo/nefungovalo?
    Díky moc, za jakékoliv podněty. =)

    • Ahoj,
      tohle jsem nikdy nezkoušel, taky mě teda zaráží, proč to zkoušet 🙂

      Takže moje otázky:
      1. Proč chcete, aby dyn.rem. běžel jen 5. den?
      2. Nemůže být dané publikum třeba moc malé?

      • Magdaléna Jirásková

        Ahoj,
        odpověď na první otázku – běží nám dvoudenní DynRMK a víme, že lidi nejvíce v těch prvních dvou dnech konvertují, proto jsme původní DynRMK zktrátili (z 5 dnů na ty 2) a chceme se zkusit připomenout ještě o pár dní později. Prostě lidi nespamovat třeba 5 dní, ale trošku jim to dávkovat. =)
        Odpověď na druhou otázku – reklama v prvních dvou dnech se zobrazila např. 500 lidí, zkonvertovalo např. 10, tak pak jich musí být dalších 490, kterým se ta reklama 5. den zobrazit má… vyloučené 4 denní publikum cca 2500 lidí, tak nějak počítám, že by tam mělo být na ten 5. den dost lidí na to, aby se jim reklama zobrazila.
        Zobrazovala se prvních pár dní a teď přestala – to mě zaráží nejvíc, kdyby se nezobrazovala vůbec, tak bych si řekla, že to nefunguje, takhle mi to ještě víc vrtá hlavou. =D
        M.

  • Lukáš

    Potřeboval bych prosím poradit co a jak s pixelem, který se nahrává do webu. Je nutné nahrát všechny tři atributy? (ViewContent, AddToCart,Purchase) Tudíž implementovat tři pixely? Abych rozlišil jednotlivé akce, tak bych musel nahrát konverzní pixely že?

    • Lukáš

      Ještě malý dotaz, když chci přidat dva produktové katalogy pro dvě různé webové stránky do jednoho účtu, tak to asi nepůjde že? Nebo můžu použít ten samý pixel (účtu), když se jedná o stejné párování?

      • Lukáš

        Už je vše v pořádku, už jsem našel odpovědi na všechny moje otázky. 🙂 Omlouvám se za spam 😀

  • LB

    Dobrý den, lze nějakým způsobem nastavit, aby se návštěvníkovi stránky ukazoval přesně ten produkt, na který se koukal? nebo to jen náhodně vybírá produkty z nastavené kategorie? Děkuji 🙂

    • To je přesně smysl a největší výhoda dynamického remarketingu, vizte druhý odstavec tohoto článku 🙂

      • LB

        Takže, když si prohlédne jen 1 produkt z celého webu, bude se mu ukazovat jen on a žádný jiný k tomu?

        • Pokud bude nasazena šablona s 1 obrázkem (klasický odkaz), tak ano, pokud bude nasazena šablona s více obrázky „carousel“, tak k tomu FB přidá další produkty z kategorie.

          • LB

            Výborný. Děkuji moc za odpovědi 🙂

  • Andrej

    Ahojte, mám s dynamickými produktovými reklamami. Pri ich vytvorení je všetko ok, náhľad zobrazuje s obrázkami aj správnym textom (prntscr.com/8tye71). Ceny za preklik som skúšal nastaviť manuálne, aj som nechal fb nech vytvorí cenu za preklik. Dokonca mi ich facebook schváli a sú aktívne, avšak reach je stále 0. V čom môže byť problém?

    • Těžko říct. Problém může být v:
      – špatně nasazeném pixelu
      – špatném katalogu
      – špatně nastavené kampani
      – malé návštěvnosti
      – něčem jiném

  • Hynek Verner

    Dobrý den Lukáši.
    Trochu se v tom motám.
    Díky Vašemu školení jsem si dokázal poradit s tvorbou reklamy na FB, ale ne zapamatovat jsem si remarketing, který mi teď schází.
    Mohu remarketing nastavit zpětně u běžící reklamy, nebo musím vytvořit novou?
    Předem děkuji za pomoc.

    Hynek Verner

    • Dobrý den, Hynku,
      na remarketing, ať už dynamický nebo statický, doporučuji mít vlastní kampaň, tedy úplně novou reklamu. Pokud chcete dynamický remarketing, vytvořte novou reklamu / ad set i kampaň v Power Editoru (vizte Vytvoření kampaní v Power Editoru výše).

      Pokud chcete předělat nějakou ze stávajících kampaní na statický remarketing, je to teoreticky možné i když bych to moc nedoporučoval. Prostě se změní cílení na vlastní publikum.

      Dejte vědět, jestli to pomohlo

      • Hynek Verner

        Díky za rychlou reakci.
        Vytvořím novou reklamu a uvidím, jak to půjde.
        Jinak stojím před problémem, jak donutit návštěvníky k nákupu. Po Vašem školení jsem přestal platit seznam a začal s FB. Mám teď 3x větší návštěvnost, ale moc se to neodráží v objednávkách. Na druhou stranu jsme specifický obor (potápění) a dost zákazníků nás navštěvuje osobně nebo telefonuje.
        Plánujete další školení v Praze, nebo nějaká videa?

        Díky moc za ochotu. Hynek Verner

        • Dobrý den Hynku,
          tak právě s tím dotažením nákupu by měl dynamický remarketing hodně pomoci. Kampaně, které máte vytvořené se snažte mít rozdělené do víc adsetů, sledovat, co funguje a podle toho upravovat (vizte nový článek o biddingu).

          Co se týče školení, tak teď v Praze budu nejdřív během léta. K dispozici je videokurz základů (https://www.vimvic.cz/kurz/facebook-reklama-pro-zacatecniky?p=53), které byste ale po školení už měl znát, takže nevím, jak moc přínosné to pro Vás osobně bude 🙂

          Snažím se teď víc psát, ale těžko se mi hledají témata, aby byla zajímavá pro ostatní. Jestli máte nějaký tip, co by Vám pomohlo, kdybych sepsal, sem s tím.

          Ať se daří

          • Hynek Verner

            Dobrý den Lukáši.
            Díky za info. Vlastně máte pravdu. Je to teď hlavně o zkoušení co zabere. Video jsem vlastně hledal, protože se moc neorientuji v FB rozhraní. Nevím proč používat tolik různých nadstaveb. Asi je to delší době používání.
            Jinak z té krátké doby co reklama běží, tak se v našem oboru „chytají“ prokliky na líbivé potápěčské fotky. Spíše akční, produktové minimálně.

            Díky za vše.
            Hynek Verner

  • Lukáš Vališ

    Dobrý den Lukáši. Mohu poprosit o radu? Když se podíváte na obrázek problém je jasný. Katalog produktů mám vytvořený a z obrázku je poznat že jsem v Power Editoru BM. V účtu pro reklamy mám přiřazený účet z fb stránky stejně jako si myslím, že mam přiřazený Správce reklam. Jinak bych nemohl vytvářet reklamy v BM. Když se podíváte na http://www.lamaria.cz, vidíte, že pixel na eshopu je přiřazený také.
    Děkuji za pomoc.

    Lukáš Vališ

    Obrázek v odpovědi…

    • Lukáš Vališ

      Daný problém.

      • Tak podle toho mála, co vidím, to vypadá opravdu, že nemáte reklamní účet přiřazený v BM, ale máte k němu přístup přes osobní profil. Takže přiřaďte si jej do BM https://www.facebook.com/business/help/1421678934721028 a mělo by to šlapat

        • Lukáš Vališ

          Řekl bych, že to už mám nějakou dobu. Když kliknu na odkaz „Zobrazit účet pro reklamu v Power Editoru“ zobrazí se mi všechny vytvořené kampaně. Už mě možná napadá jeden problém, ale pokud jsem již včera vytvářel reklamu nikoliv produktovou. Přístup bych měl mít v pořádku.
          Děkuji

          • To vypadá, že problém je ten ownership – „Vlastníci jsou jednotlivci“. Klient by měl mít svůj Business Manager, v něm mít tento ad account a vám dát přístup přes BM. Pak by to mělo jít.

          • Milan

            Zdravím, mám podobný problém a som z toho dosť v lese, mám na jeden účet (admin) + personal account nastavený business manager + FB pixel + produktovy katalóg, nikde nevypisuje chybu až na to, že mi ten produktový katalóg nechce nájsť cez power editor pri vytváraní reklami. Skúšal som už kadečo npr vytváranie nových účtov s admin právami a pod. no stale som stroskotal na tom istom. Ale asi to bude podobná situácia ako Lukáš Vališ, prosím v čom to bolo, konkrétnejšie? ďalšia zvláštnosť je že FB pixel, ktorý mám priradený k rovnakému účtu mi nezobrazí Busines manager Setings ale keď na to idem cez All Tolls – Pixels tak tam je v poriadku.
            Dík za radu

  • Hynek Verner

    Dobrý den Lukáši.
    Už jsem zase v koncích. Vidím hlášku viz. obrázek a nevím co s tím. Zároveň mi FB píše, že mám vytvořit seznam produktů, ale ten už mám.
    Je u reklamy „Prodej z katalogu produktů“ nutný minimální rozpočet 2000,-? Dá se někde denně korigovat?
    Díky za rady.

    Hynek Verner

    • Dobrý den, tak ten obrázek je relativně jasný – není dobře nasazený pixel. Musí se odesílat ty hodnoty, které FB píše, aby to bylo správně. co se týče Seznamu produktů, asi FB myslí product set, ten si vytvoříte na úrovni adsetu při tvorbě reklamy.

      • Hynek Verner

        Dobrý den.
        Nevím jak se to stalo, ale nic jsem na pixelu neměnil a už to nepíše. Reklamu jsem vytvořil, ale mám malý okruh oslovených. Ve výběru jsem dal všechny kteří klikli za 60 dní a produkty jsem zvolil všechny. Na toto nastavení mám pod 1000 a FB mi číslo neukázal.
        Je to dané tím, že prostě víc lidí nekliklo?

        Předem díky.

        Hynek Verner

        • Je to hlavně tím, že je pixel nasazen krátkou dobu. Uvidíte, že se číslo bude zvedat. Jak rychle pak záleží na návštěvnosti Vašeho webu. 60 dní je každopádně dost velká raketa, upřímně bych nechtěl, aby mě někdo pronásledoval 60 dnů, za tu dobu už bych si snad ty brýle na potápění někde obstaral 🙂

          • Hynek Verner

            Myslel jsem výběr na koho posílat remarketing.
            Je tam uvedeno:

            Produkty pro následný prodej

            Propagujte Meikon potápěčská pouzdra lidem, kteří si za poslední dny (celkem
            60) zobrazili sadu produktů dole.

            Tohle je také špatně?

            Je dobré tuto kampaň zaměřenou na prodej z katalogu podpořit i reklamou zaměřenou na kliknutí?

            Tak moc jsem si myslel, že tomu rozumím alespoň na 30%.
            Díky za Vaší trpělivost.

            Hynek Verner

          • Hynku už se do toho trochu motáme a tohle asi není ideální místo na řešení konkrétních problémů. Nerad bych vám poradil blbě jen proto, že neznám všechny detaily. Napište mi do mailu a něco vymyslíme.

  • Lukáš Kolovrat

    Ahoj, Lukáši,
    katalog produktů hlásí tyto chyby, viz přiložené obrázky.
    Když se v Katalogu produktů podívám na Zdroje produktů > Přehled zdrojů, tak je zde více než 6000 položek nahraných přes XML.
    V přehledu Produkty je však jen malá část (patrně těch 5 % produktů).
    Netušíš v čem by mohla být chyba?

    – Na straně implementace FB pixelu (což se mi nezdá – události jako Purchase apod. se zaznamenávají správně)
    – Na straně XML
    – či je třeba více času (kod je nasazený 7.6. zhruba od 15 h)?
    Díky,
    Lukáš

    • Ahoj, hrozně težko říct, ale tipnul bych si, že není nasazený správný pixel. Případně se do katalogu nenahrávají všechny produkty – může tam být nějaká chyba, to TI BM napíše, když se tím proklikáš.

      • Lukáš Kolovrat

        Díky moc, Lukáši, za rychlou odpověď.
        Z Facebooku mi odepsali, že je třeba pouze opravit nahlášené chyby z Přehledu zdrojů (viz přiložený obrázek), což mi přijde jako nedostatečné. Zkusím ještě dát příspěvek do FB skupiny, než to dám programátorům k řešení.

  • Martin Sellong

    Dobrý den, je prosím možné nastavit prodej z katalogu tak, aby se reklamy zobrazovaly i lidem, kteří nikdy předtím nebyli na mém webu? Je toto jediný způsob, jak promovat produkty importované z XML? Bohužel to nemohu nikde najít. Děkuji moc.

  • Lukáš Kolovrat

    Ahoj, Lukáši,
    jak je to prosím, pokud potřebuješ u 1 klienta inzerovat v ČR i v zahraničí?
    Máme 2 feedy, každý s odlišnými měnami a jazykem (jeden v Kč a češtině, druhý v USD a s anlickými názvy a popisky). 2 Katalogy produktů neprošly (zahraniční FB zamítl s tím, že produkty mají stejné ID).
    Jak toto nejlépe vyřešit?

    • ahoj, pokud má klient 2 jazyky/měny tak má taky nejspíš různé landing page pro dané země. v tu chvíli jsou dva katalogy logická volba a normálně to tak s klienty řeším. u spousty klientů mám více než jeden katalog se stejnými produkty a nikdy s tím nebyl problém.

  • Patrik Fuska

    Zdravím Lukáši. Supr článek, jen se potýkám s jedním ‚problémem‘, s kterým si nevím rady. Mám vytvořený katalog bez problémů, napojený na pixel a vše by mělo být OK, FB nic nehlásí. Jen když chci v PowerEditoru nastavit reklamu (bod 3 v článku), dělám vše podle Vás, jen při cílení mi nevyjíždí možnosti variabilního remarketingového cílení. Nabízí se mi pouze možnosti omezení okruhu uživatelů, tedy které vyloučit – viz obrátek. Nevíte, co s tím? 🙁

    • Zdravím, Patriku, to se přiznám, že nevím, já to v PE vidím v pořádku. Zkuste refreshnout PE, nebo přehodit do EN, možná pomůže.