Home » PPC » Jak na remarketing

Jak na remarketing

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Opakované oslovení uživatelů, kteří již byli na vašem webu a znají vás, je velice účinnou taktikou. Čím dál tím více reklamních systémů ji proto začíná umožňovat, ne všichni inzerenti k remarketingu ale přistupují správně. Jaké jsou základní taktiky a správné využití remarketingu?

Co je to remarketing?

Remarketing

Remarketing oslovuje uživatele, který vás už zná. Byl na vašem webu, nebo s vámi byl v kontaktu a vy jej znovu oslovíte, abyste jej přiměli provést konverzi (=nakoupit, provést objednávku, atd.).

Nejčastěji se pod pojmem remarketing chápe zobrazování grafické nebo textové reklamy, ale stejně tak za remarketing můžeme považovat, pokud posíláte e-mail uživatelům, kteří přidali zboží do košíku, nákup však nedokončili. A stejně tak je remarketing, pokud voláte lidem, kteří si od vás před časem nechali zpracovat kalkulaci, ale vaše služby neobjednali.

Jaký je rozdíl mezi remarketingem nebo retargetingem?

V podstatě žádný, nebo jen mírný. Zatímco remarketing chápu jako celkovou strategii jak oslovovat uživatele, kteří už se mnou byli v nějakém kontaktu, retargeting pak beru jako druh cílení reklamy, e-mailů atp. Rozdíl je to pro běžného člověka drobný a ve většině případů jsou tyto pojmy zaměnitelné.

Jaké zvolit remarketingové strategie?

Pro každý web je celá řada možností, jak se k remarketingu postavit. Přiblížím tu jen některé z nich, je možné, že každého z vás napadne spousta dalších, budu rád, když se o ně podělíte v komentářích.

Návštěvník, který nenakoupil

Většinou základní cílení. Uživatel přišel do e-shopu, procházel produkty, ale nenakoupil. V tu chvíli je dobré mu okamžitě zobrazit vaši reklamu, než nakoupí u konkurence. Možná si nevšiml, že máte dopravu zdarma, nebo osobní odběr v jeho městě. Řekněte mu to v inzerátu a přiveďte ho zpět.

O krok dál se dostal uživatel, který byl v nákupním košíku, ale opět nedokončil nákup. Takového byste měli chytat o to silněji, vždyť už měl vybráno, jen třeba zabloudil cestou k pokladně.

Návštěvník prohlížel konkrétní kategorii, ale nenakoupil

Rozdíl oproti předchozí skupině uživatelů je, že víte, jaký produkt, nebo skupinu produktů si prohlížel. Na základě toho mu pak můžete zobrazit konkrétní reklamy, ty jsou pro uživatele samozřejmě mnohem zajímavější.

Pokud e-shop s módou ví, že uživatel si prohlížel dámské svetry a zobrazí mu reklamu, kde budou dámské svetry vyobrazené nebo popsané, může počítat s vyšší míru prokliku a následně konverzí.

Navštívili informační část webu

Máte blog, nebo nějaký magazín, ale nedaří se vám zákazníky dostat do e-shopu? Remarketing může být cesta. Když už víte, že má ten daný uživatel o téma, kterým se zabýváte, zájem, je pravděpodobnější, že bude mít zájem také o vaše služby či produkty.

Pokud vás tedy zajímá PPC reklama natolik, že čtete tento blog, dá se předpokládat, že vás budu zvát na své školení pomocí remarketingových reklam. 🙂

Upsell

Pokud už zákazník nakoupil, může se mu k zakoupenému produktu hodit něco jiného, nebo za nějaký čas bude potřebovat další. Neváhejte se mu připomenout.

Pokud prodáváte psí sušenky, snadno odhadnete, jak dlouho to které balení vydrží. Pokud pár dnů před tím než dojde, zobrazíte zákazníkovi reklamu (nebo pošlete e-mail), aby nezapomněl, že za pár dnů jeho mazlíček nebude mít co jíst, máte jeho další nákup v takřka v kapse.

I když nevíte, za jak dlouho může uživatel další zboží potřebovat, je pravděpodobné, že spokojený zákazník u vás rád nakoupí znovu. Proč jej tedy za měsíc, dva, tři, půl roku neoslovit s nabídkou zboží, které je zrovna v akci? Testujte různá časová období a různá sdělení v reklamě, možností jak využít upsell je spousta.

Pozor na chyby

  • Oddělte uživatele, kteří provedli konverzi – osobně mě dost štve, když v e-shopu něco koupím a ještě týden mi všude ten produkt svítí.
  • Hlídejte si frekvenci zobrazování. Hlídejte si, kolikrát denně uživatel vidí vaší reklamu a pokuste se stanovit, kdy už je to otravné.
  • Omezujte délku zobrazování. Délka zobrazování remarketingových reklam záleží na délce nákupního procesu vašich produktů / služeb. Jestli koupím auto nebo ne asi nebudu vědět hned první den, co se po něm dívám na internetu. U košile ale nejspíš ano. Zobrazovat mi pak bannery ještě měsíc je zbytečné až otravné.

 

Chcete se o remarketingu dozvědět víc? Chcete zjistit, jak připravit remarketingovou kampaň? Přijďte na školení!

 

Využíváte remarketing? Funguje vám? Jaké strategie vám v článku chybí?

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).