Home » SEO » Jsou nofollow odkazy přínosem pro SEO?

Jsou nofollow odkazy přínosem pro SEO?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Je to už pár měsíců, co se snažím najít nějaké jasné názory ohledně nofollow odkazů, ale jak už to tak u SEO bývá, nic takového neexistuje. A protože dnes jsem narazil na článek Jána Janušky, kde jasně říká „Nofollow odkazy nemajú na SEO žiadny vplyv“, rozhodl jsem se sepsat můj pohled, který s tímhle nesouhlasí.

Podle mě totiž

NOFOLLOW ODKAZY VLIV NA SEO MAJÍ.

Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou vysypu tu nejjednodušší myšlenku, proč si myslím, že to tak je: vezměme si nejideálnější a nejčistější příklad linkbuildingu – tedy kvalitní obsah, který se šří pomalu sám od sebe. Takový obsah získá spoustu kvalitních odkazů z blogů (přímo z článku jako například tady Ján), magazínů a spousty dalších webů. Ale taky se o něm bude mluvit v diskuzích, komentářích nebo třeba na Wikipedii. Tam už ale budou odkazy s nofollow. Ale není důvod, proč by takové odkazy měly vyhledávače ignorovat, taková aktivita zpravidla signalizuje popularitu daného obsahu/odkazu.

Další myšlenka, která mne vede k tomu, že nofollow odkazy není radno z hlediska SEO zahazovat jsou také prosté: z výše uvedeného vyplývá, že v přirozeném odkazovém profilu JSOU odkazy s nofollow, troufám si říct, že vyhledávače by byly i schopny říct, jaký je v průměru jejich poměr. A proto je jasné, že pokud nějaký web bude mít supr čupr odkazový dofollow profil, bez nofollow odkazů, bude to pro vyhledávače přinejmenším velmi podezřelé.
…a pak je tu spousta důvodů, které už nejsou 100% otázkou SEO, kdy některé zmínil i Ján ve svém článku, za mě převažuje fakt, že i relevantně umístěný nofollow odkaz přivádí webu kvalitní návštěvnost, a to je snad to, o co se snažíme.
Ale nechť se tento článek nedostává ke všem SEO mágům, ti ať si pokračují ve vyhledávání dofollow fór, kde si budou vkládat patičky (opravdu si někdo myslí, že o tomhle Google neví?), jinak u všech blogů za chvíli zavřou diskuze…
Tady je diskuze otevřená, za komentáře a Vaše sdílení a Tweety díky!
Původní článek i s komentáři najdete zde

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).
  • Takové přemýšlení je sice pěkné, ale proč si neuděláte vlastní test? 😉 Založit web na freewebu přece jde hned a udělat někde 2 komentáře nofollow a následně dva follow na jiný web je přece otázka chvíle 🙂

    Jinak podle mých hrubých testů nofollow odkazy nemají nejspíš žádnou hodnotu. Prý je to jinak, říkají „oni.“ Teoreticky s Vámi souhlasím, ale v praxi je to jinak. Ovšem můj test byl celkem zavádějící, protože nofollow odkazy byly vždy z komentářů, jak onapř. tady, ale follow byly taky z komentářu, ale jinak. Takže by mě dobře provedený test zajímal 🙂

    • Pavle, co bude výstupem takového testu? O tom, že vyhledávač se přes nofollow dostane na web se přesvědčil Josef Šlerka s testem http://www.klaboseni.cz/velivajicko-na-zhnilicku.php.
      Umístění v SERP pro dvě rozdílné stránky pouze na základě off-page faktorů půjde měřit podle mě velmi těžko, pokud člověk nepoužije duplicitní web, což zase devalvuje výsledky.

  • Lukáš Krejča

    Tak ono udělat takový test není o 2 odkazech, v článku říkám, že nofollow patří do „ekosystému“ (pojem by linki), pokud by tam nebyly, vyhledávač to vidí a není to přirozené. Souhlasím s Vámi, že web, který bude mít jen 2 nofollow odkazy asi díru do světa neudělá…