Home » Sociální sítě » Změny, které přišly s Timeline – grafika

Změny, které přišly s Timeline – grafika

Jistě už víte, že stránky na Facebooku přecházejí na prostředí Timeline, tedy prostředí shodné s osobními profily uživatelů. Tato změna jen podtrhuje již delší dobu znatelnou snahu Facebooku o přiblížení stránek osobním profilům. Podívejme se, co nás tedy čeká a v čem se práce s Timeline mění.

Ačkoliv tenhle článek nevychází ani zdaleka mezi prvníma, je vhodné si říct, že změna prostředí stránek neznamená pro správce jen vytvoření cover fotky. Znamená to změnu fungování a chápání stránek. Na Timeline nyní nejste od toho, abyste jen komunikovali a představovali své produkty, Facebook samotný chce, abyste tu vyprávěli svůj příběh. Pokud se tomuto konceptu přizpůsobíte, bude pro Vás tato změna vítaná, pokud ne, budete z Timeline asi smutní.

Grafika

Nejvýraznější grafickou změnou je patrně prostor pro cover photo. Dá se s ním pracovat různě, možností je spousta, spíše ale upozorním na to, co se s ním nesmí:
  1. fotky nesmí být podvodné, zavádějící a nesmějí porušovat autorská práva jiných osob
  2. Neobsahují výzvy uživatelům:
    • K tomu, aby fotku převzali
    • K tomu, aby se stali fanoušky (vč. šipek ukazující Like)
    • K provedení jakékoliv akce (call 2 action)
    • K doporučení stránky přátelům
  3. Nesmí obsahovat informace o cenách a prodejních akcích
  4. Nesmí obsahovat odkazy na web, ani jiné informace, které mají být v sekci O mně
Jako příklady můžou sloužit stránky Manchesteru UnitedFantyRedBullu, a zcela z jiného soudku – také našeho market UPu.
Co se týče grafiky, pracovat se vyplatí ještě s jednotlivými záložkami, resp. jejich ikonami.
Nakonec malá poznámka – u stránek bývalo zvykem vytváření welcome page, která teď částečně ztrácí smysl – uživatel, který přijde přes přímou adresu nebo vyhledávání jde automaticky na základní stránku Timeline. Například z reklamy, nebo Vašich stránek ale uživatele na jednotlivé záložky směřovat lze.
S příchodem Timeline se také mění systém využití stránek, o tom zase někdy příště.

 

Tento článek původně vyšel na imarketing.blog.cz

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.