Home » Nezařazené » Jak jsem zjistil, že nic nevím aneb školení Google Analytics od Honzy Tichého

Jak jsem zjistil, že nic nevím aneb školení Google Analytics od Honzy Tichého

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

S velkým očekáváním jsem včera šel na školení Google Analytics od Honzy Tichého z Media. Rozhodně celého dne, které jsem na školení strávil, nelituji, právě naopak – bylo to jedno z nejpřínosnějších školeních, kterých jsem kdy zúčastnil. Vedle různých obecných postupů jsem se dozvěděl kvantum konkrétních rad, tipů a postupů, jak na webovou analytiku pomocí Google Analytics.

Vlastně nic nevím

Školení začalo velmi razantním zabitím ideálů o webové analytice. Naštěstí jsem na to byl trošku připraven z Honzovy přednášky na konference Internet Marketing 2013 (kterou taky doporučuji), takže to nebyla zas taková rána. Vyjmenovávání nedostatků, které webová analytika má vedlo k tomu, aby nás Honza naladil na svou vlnu vnímání čísel z Google Analytics:

Řešit absolutní čísla nemá žádný větší smysl. Jsou zkreslená spoustou faktorů. Zásadní je se na data dívat v trendech, v různých poměrech, v kontextu.

Co na školení zaznělo

  • Základní metriky – každý analytický nástroj má jinou metodologii na to, co znamená „návštěva“, „návštěvník“, „nový návštěvník“
  • Universal Analytics – chystaná nová verze Analytics slibuje spoustu nových možností – měřit jednoho uživatele napříč zařízeními, vkládat vlastní data z CRM systémů, offline konverze, atp. Získání těch dat ale bude na straně klienta – uživatele, který je pak nahraje do Analytics.
  • Správné nastavení kódu – kód GA se dá vylepšit o spoustu věcí, aby měření odpovídalo našim potřebám.
  • Filtry – nastavení různých filtrů usnadní analytiku s velkým množstvím dat a může zabránit některým zkreslením.
  • Konverze = cíle = počítání čárek. Konverzní poměr počítá počet konverzí / počet návštěv, přičemž za 1 návštěvu může být pouze 1!
  • Nákup = transakce -> transakční poměr (ikdyž GA tomu taky říká konverzní). Nemá cenu srovnávat transakční poměr s jiným webem, řešit absolutní čísla. Jak jednoduše zvýšit konverzní poměr? Vypněte všechny kampaně. Dává to smysl?
  • Atribuce cílů ke zdroji – je velice těžké určit, jaký zdroj měl na objednávku / konverzi jaký vliv a rozhodování se o efektivnosti kanálů jen na základě dat z GA je špatně.
  • …a spoustu dalšího – 7 hodin nabitých informacemi se přepsat nedá.

Školení z kategorie MUST HAVE

Co mě na školení naštvalo nejvíc je zjištění, že spoustu věcí jsem v minulosti mohl z GA interpretovat mnohem lépe. Samozřejmě – všechno, co jsem se dozvěděl, by se asi dalo vyčíst z nápovědy nebo zjistit po pár letech zkušeností. Ale Honza Tichý ukázal jak s těmito informacemi pracovat, jak je dát do souvislostí a jak je rovnou využít v praxi. A proto si myslím, že podobné školení je nutné pro každého, kdo se pohybuje v internet marketingu, ale také pro ty, kteří na tento obor specialistu nechtějí a snaží se si své propagační aktivity spravovat svépomocí.

P.S. Podobně jako Lukáš Pítra netrpělivě vyhlížím webinář o TagManageru :-)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).
  • Marek Hnátek

    Díky za tip a pěkné shrnutí. Hledal jsem vhodné školení na příští měsíc, vynechám linkbuilding a zvolím GA, kde mám dost mezer.