Home » Nezařazené » Jak jsem zjistil, že nic nevím aneb školení Google Analytics od Honzy Tichého

Jak jsem zjistil, že nic nevím aneb školení Google Analytics od Honzy Tichého

S velkým očekáváním jsem včera šel na školení Google Analytics od Honzy Tichého z Media. Rozhodně celého dne, které jsem na školení strávil, nelituji, právě naopak – bylo to jedno z nejpřínosnějších školeních, kterých jsem kdy zúčastnil. Vedle různých obecných postupů jsem se dozvěděl kvantum konkrétních rad, tipů a postupů, jak na webovou analytiku pomocí Google Analytics.

Vlastně nic nevím

Školení začalo velmi razantním zabitím ideálů o webové analytice. Naštěstí jsem na to byl trošku připraven z Honzovy přednášky na konference Internet Marketing 2013 (kterou taky doporučuji), takže to nebyla zas taková rána. Vyjmenovávání nedostatků, které webová analytika má vedlo k tomu, aby nás Honza naladil na svou vlnu vnímání čísel z Google Analytics:

Řešit absolutní čísla nemá žádný větší smysl. Jsou zkreslená spoustou faktorů. Zásadní je se na data dívat v trendech, v různých poměrech, v kontextu.

Co na školení zaznělo

  • Základní metriky – každý analytický nástroj má jinou metodologii na to, co znamená „návštěva“, „návštěvník“, „nový návštěvník“
  • Universal Analytics – chystaná nová verze Analytics slibuje spoustu nových možností – měřit jednoho uživatele napříč zařízeními, vkládat vlastní data z CRM systémů, offline konverze, atp. Získání těch dat ale bude na straně klienta – uživatele, který je pak nahraje do Analytics.
  • Správné nastavení kódu – kód GA se dá vylepšit o spoustu věcí, aby měření odpovídalo našim potřebám.
  • Filtry – nastavení různých filtrů usnadní analytiku s velkým množstvím dat a může zabránit některým zkreslením.
  • Konverze = cíle = počítání čárek. Konverzní poměr počítá počet konverzí / počet návštěv, přičemž za 1 návštěvu může být pouze 1!
  • Nákup = transakce -> transakční poměr (ikdyž GA tomu taky říká konverzní). Nemá cenu srovnávat transakční poměr s jiným webem, řešit absolutní čísla. Jak jednoduše zvýšit konverzní poměr? Vypněte všechny kampaně. Dává to smysl?
  • Atribuce cílů ke zdroji – je velice těžké určit, jaký zdroj měl na objednávku / konverzi jaký vliv a rozhodování se o efektivnosti kanálů jen na základě dat z GA je špatně.
  • …a spoustu dalšího – 7 hodin nabitých informacemi se přepsat nedá.

Školení z kategorie MUST HAVE

Co mě na školení naštvalo nejvíc je zjištění, že spoustu věcí jsem v minulosti mohl z GA interpretovat mnohem lépe. Samozřejmě – všechno, co jsem se dozvěděl, by se asi dalo vyčíst z nápovědy nebo zjistit po pár letech zkušeností. Ale Honza Tichý ukázal jak s těmito informacemi pracovat, jak je dát do souvislostí a jak je rovnou využít v praxi. A proto si myslím, že podobné školení je nutné pro každého, kdo se pohybuje v internet marketingu, ale také pro ty, kteří na tento obor specialistu nechtějí a snaží se si své propagační aktivity spravovat svépomocí.

P.S. Podobně jako Lukáš Pítra netrpělivě vyhlížím webinář o TagManageru 🙂

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.