Home » PPC » Jak najít vyhledávací dotazy v shopping kampaních?

Jak najít vyhledávací dotazy v shopping kampaních?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

V Google AdWords „vyrostly“ PLA kamapně v Shopping kampaně, a zároveň s tím se změnil způsob, jak tyto kampaně můžeme optimalizovat. Důležitá funkce zobrazení vyhledávacích dotazů je trochu jinde, než bychom ji možná hledali.

Reklamy s produktovými informacemi (PLA) se nám vyvinula (nebo násilně vyvinou) v Shopping kampaně. Od původních PLA se liší některými funkcemi a ovládáním v prostředí AdWords, ale způsob jejich fungování je velmi podobný: z XML feedu se automaticky vybírají a „vymýšlí“ klíčová slova, která budou spouštět Vaši reklamu.

Klíčová slova tedy nevolíte vy, ale vybírá je AdWords. Vy je vidíte až zpětně a můžete přidávat pouze vylučovací výrazy. Tedy výrazy, na které se vaše reklama nemá zobrazovat. Potud je vše stejné se starými PLA kampaněmi, a pokud jste ještě nečetli, doporučuji můj starší článek o jejich optimalizaci (resp. ten o vyhledávacích dotazech).

Jak zobrazit vyhledávací dotazy v Shopping kampaních?

V nových Shopping kampaních se na to jde trochu jinak. Už nenajdete kartu klíčová slova, a tak nenajdete ani tlačítko podrobnosti. Vyhledávací dotazy se skrývají pod kartou Dimenze.

Vyhledávací dotazy shopping kampaní

 

Z tohoto přehledu ale nemůžete přímo dotazy vylučovat. Já je nejčastěji do kampaně / sestavy vkládám přes AdWords Editor, případně přes seznam vylučujících slov.

 

Jak dál optimalizovat shopping kampaně?

  • Sledujte jednotlivé produkty. Můžete je přímo v AdWords vyloučit, nebo si hrát s jejich CPC.
  • Nevylučujte dotazy bezhlavě. To, že se některý dotaz nehodí (=nevyplácí) pro produkt A, neznamená, že se nehodí pro ostatní produkty.
  • Rozdělujte produkty do skupin. Může být více cest jak produkty rozdělit, je potřeba najít tu nejlepší.

 

Líbil se vám článek? Registrujte se k newsletteru.

2x měsíčně posílám newsletter s aktuálními informacemi ze světa PPC reklamy. Pokud chcete zůstat v obraze, stačí zadat svůj e-mail.



 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).