Home » Sociální sítě » Zjistěte, jestli jsou vaši fanoušci online

Zjistěte, jestli jsou vaši fanoušci online

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Všichni umíme zjistit, kolik máme fanoušků na Facebooku a kolik z nich vidělo naše příspěvky. Tato čísla nám sám Facebook servíruje pod nos. Velmi užitečné ale může být zjištění, kolik vašich fanoušků doopravdy Facebook využívá a ve které dny. 

Proč to zjišťovat?

Kolik vašich fanoušků je online a jaký den, můžete chtít vědět z několika důvodů:

  • přesná čísla vám pomohou při plánování příspěvků – důležité dáte ve dny, kdy je online nejvíce fanoušků
  • zjistíte, jak je na tom vaše stránka – pokud jste v minulosti nakupovali fanoušky, tahle metrika vás nepotěší
  • můžete sledovat trendy – zvyšuje se, nebo snižuje % vašich online fanoušků?

 

Jak to zjistit?

Údaj o počtu fanoušků online v daném dni zjistíme přes export Facebook Insights. Na vaší stránce si otevřete její statistiky a vpravo nahoře zvolte Export data.

fsc_Rozbaleno_cz

V otevřeném dialogovém okně zvolte časové rozmezí, new export, page level data a ideálně excelový formát.

fsc_Rozbaleno_cz (1)

Ve vygenerovaném excelovém souboru si pak najděte slopeček Daily Daily count of fans online (měl by to být poslední sloupec BT, to se ale může rychle změnit), ve kterém na každém řádku najdete počet fanoušků, kteří ten daný den byli online (neznamená to, že by viděli nějaký příspěvek vaší stránky, ale jen to, že byli na Facebooku).

Tahle metrika se dá minimálně využít ve chvíli, kdy přebíráte stránku po někom jiném, nebo když vás vaše agentura oslňuje tím, že za týden získala 10 000 nových fanoušků. Pomocí této metriky bychom měli snadno poznat, jestli se náhodou nejedná o mrtvé duše = nakoupené fanoušky (nákupem fanoušků si moc nepomůžete, spíš naopak).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).