Home » Facebook reklama » Ceny reklam na Facebooku – jak to funguje?

Ceny reklam na Facebooku – jak to funguje?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Jedna z nejčastějších otázek na školení Facebook reklamy je „kolik to teda stojí“. Podobně se mě minulý týden u oběda ptal kamarád: „Za kolik by se dala udělat kampaň na Facebooku?“. Odpověděl jsem mu: „Něco mezi 30 korunami a 30 milióny“.  Jak je to tedy s cenami reklamy na Facebooku?

Reklama na Facebooku funguje na principu aukce (podobně jako další PPC systémy). Co to znamená? O každého uživatele, kterému chcete zobrazit svou reklamu, soutěžíte s dalšími inzerenty, kteří mu ji také chtějí zobrazit.

Kolik stojí reklama na Facebooku? Cenu dražíte v aukci!

Autor: 401(K) 2012 – https://www.flickr.com/photos/68751915@N05/

Kdo vyhraje?

Ten, kdo bude mít vyšší takzvaný „total bid“, tedy celkovou nabídku. Total bid vznikne kombinací dvou hodnot: maximální nabídky inzerenta a kvality jeho reklamy.

Maximální nabídku si určuje šikovný inzerent při spouštění reklamy (nejčastěji jako maximální cenu za proklik, zobrazení, nebo konverzi). Většina začínajících inzerentů, ale tuto volbu nechává na samotném Facebooku, což se málokdy vyplácí. Pokud nabízíte cenu za klik, bude ji reklamní systém převádět na takzvanou eCPM = odhadovanou cenu za tisíc zobrazení, kterou pak porovnává s ostatními.

Kvalitu reklamy pak ovlivňuje to, jak na ní reagují samotní uživatelé. Jak na ní klikají, přidávají komentáře, či lajky, nebo dokonce reklamu sdílejí. Ve chvíli, kdy se vám podaří vytvořit atraktivní reklamu a dobře ji zacílit, můžete díky tomu ušetřit. Pro Facebook je to jakási snaha nedávat prostor jen těm, kteří zaplatí nejvíc. Podobně se koneckonců chová každý PPC systém, který nechce naštvat svoje návštěvníky.

Kolik tedy za reklamu na Facebooku zaplatíte?

Záleží to na 4 faktorech:

  • kvalita reklamy
  • vámi nabízená cena
  • konkurenci na daného uživatele

 

Podle definice v nápovědě Facebooku tak „zaplatíte tolik, kolik je potřeba k vytlačení jiného inzerenta na dané pozici“. Na odkazované stránce najdete vzorový příklad toho, jak se konkrétní cena počítá. Věřte ale, že v běžné praxi je vám detailní pochopení toho, jak se bude cena počítat, v podstatě k ničemu. Nikdy totiž nebudete vědět, jaká je zrovna vaše konkurence – tedy kolik inzerentů jak kvalitních a s jakou nabídkou cílí na toho uživatele, co vy.

Důležité je vědět, že na Facebooku:

 

Odhadnout bez dalších informací, kolik vaše kampaň bude stát, nejde. Facebook vám sice vždy nabídne odhad ceny u vaší cílové skupiny a počet uživatelů, které můžete oslovit, přesné číslo ale dopředu nikdy nezískáte. Je potřeba zkoušet. Ceny a výkon reklam se navíc budou měnit v čase.

Chcete si být jistí, že reklamu na Facebooku využíváte správně? Přijďte na školení Facebook reklama od F do Z!

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).