Home » Nezařazené » Co zajímavého jsem slyšel na prvním dnu londýnského Ecommerce Expo?

Co zajímavého jsem slyšel na prvním dnu londýnského Ecommerce Expo?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Součástí londýnského veletrhu Ecommerce Expo je taky série přednášek na různá témata. Vybírám si úmyslně marketingově zaměřené přednášky a tady je to, co stojí za zmínku.

PPC začátek

Bjorn z agentury Finch začal středeční blok přednášek povídání o PPC, což jsem si nechtěl nechat ujít. Začátek to ale byl trochu vlažný. Co stojí za připomenutí?

  • Sice platíte za kliknutí, ale to, co vás zajímá, jsou tržby.
  • Snažte se v maximální možné míře využívavt přesnou shodu. Google jí má rád, protože CTR je mnohem vyšší než ostatních typů.
  • Využívejte možností rozšířených kampaní. Lidi z mobilů mají jiný conversion rate, upravte podle toho nabídku.
  • Využívejte remarketing ve vyhledávání, lidi, kteří už na vašem webu byli, budou konvertovat mnohem lépe. Opět by se to mělo promítnout ve vašem bidování.
  • Sledujte svá data. Vyhodncujte je. Co by offline marketéři dali za data, která máme my.
ecommerce expo inside

ecommerce expo inside

 Využívejte automatizaci ke komunikaci se zákazníky

Skip Fidura z dotmailer mluvil o tom, jak komunikovat se svými zákazníky. Co zaznělo?

    • 21 % retailu v UK se odehrává online.
    • I když nakupujeme online, pořád nakupují lidi od lidí. Myslete na to při svém komunikačním procesu.
    • 4 základní fáze komunikace: přivítání zákazníka, pomoc při výběru, nákup, poděkování.
    • Vítejte zákazníka co nejvíce osobně.
    • I transakční e-mail je příležitoost pro nabídku dalších produktů.
    • Spousta e-shpů neposílá informaci o odeslání objednávky, přitom je to pro zákazníka tak skvělá zpráva. E-shopy to nechávají na dopravci, pozitivní emoci si pak zákazník spojí spíše s ním.
    • Skoro v polovině e-mailů po dokončení objednávky podle Skipa chybí to hlavní: „Thank you“
Čísla o anglické ecommerce na Skypově prezentaci.

Čísla o anglické ecommerce na Skypově prezentaci.

 O M-Commerce

Přednáška Jima Rudalla a Robina Aitkena byla zajímavá hlavně živým demem, kdy jsem poprvé viděl přednášejícího připojit se mobilem k projektoru a živě ukazovat to, o čem mluví. A co z obsahu stálo za pozornost?

    • Přestože návštěvnost ecommerce webů v UK vzrostla za poslední 4 roky o 1600 % (ze 3 % v 2010 na 52 % v 2014, konverzní poměr zůstává 3x – 4x menší než u desktopu.
    • Nejvíce konverzní poměr mobilů ovlivňuje rychlost, přehlednost navigace a snadnost nákupu.
    • Pokud má mobilní verze 1,5 MB, nebude to úplně OK.
    • Amazon: každých 100 ms zpoždění při načítání stránky stojí 1 % zisku.
    • Uživatel, který v e-shopu vyhledává, má 3-4x vyšší pravděpodobnost dokončení nákupu.
    • Právě vyhledávání je na mobilu extrémně důležité.
    • Většina e-shopů ale nemá na mobilu připraveno vhodné filtrování a na dotazy uživatelů nabízí příliš mnoho produktů.
    • Většina vyhledávacích nástrojů na mobilních webech rozumí pouze klíčovým slovům, lidé ale v klíčových slovech nepřemýšlí (Pozn. PPCkaře: Jak kdo!).

Jak ovládnout Google SERP

Přednáška Jordana Weinsteina pro mě byla potenciálně hodně zajímavá, šla ale tak po povrchu, že z toho nic moc nebylo. Snad jen něco málo:

    • Stránka s výsledky vyhledávání je jako realitní trh. Prostě chtějte mít co nejvíc místa pro sebe.
    • Většinu výsledků vyhledávání tvoří placené reklamy. Nejvýraznější pro ecommerce jsou PLA Google Shopping kampaně.
    • 50 % inzerentů v UK Google Shopping nepoužívá = velká příležitost. (Dost by mě zajímalo to číslo pro ČR…)
    • U inzerentů, kteří je využívají, tvoří kolem 50 % útraty. Ziskovost je často lepší než u textových inzerátů.

 Silverpop

    • Zákazníci mají rádi nabídku personalizovanou jim na míru
    • Soustřeďte se na to, co zákazníci chtějí nakupovat, ne na to, co chcete prodat

Tak zase zítra!

Update 9. 10. 

Trochu jsem zapomněl doplnit zápisky z druhého dne. Nutno podotknout, že jich bylo ještě míň. Těch věcí, které by stály za vypíchnutí, bylo poskrovnu, tak snad ještě o eCommerce Expu obecně:

  • Hodně se řešila komunikace se zákazníkem. Myslím, že i u nás je to hodně podceňovaná věc.
  • Objevovala se spousta platebních možností, údajně s hlavní snahou co nejvíc usnadnit nákup.
  • Také široké možnosti dopravy dávají prostor mnohem kvalitnějšímu řešení, než klasickému českému PPL/DPD vs. Pošta.

Celkově bych pocity shrnul asi takto: Prodávat zvládne v podstatě každý. Jde o to, co k tomu zákazníkovi nabídnete navíc.

 

 

ecommerce expo 2014 - Lukáš Krejča

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).