Home » Facebook reklama » Facebook změnil fungování struktury kampaní

Facebook změnil fungování struktury kampaní

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Když Facebook před časem změnil strukturu reklamních kampaní na v PPC tradiční „kampaň – sestava – inzerát“, zaradoval jsem se. Tahle struktura mi přijde logická a pracovalo se mi v ní dost dobře. Teď ale Facebook změnil její fungování a nově už nenastavujete cílení a nabídku pro inzeráty, ale pro celé sestavy!To je asi nejzásadnější věc v celé novince. Tak tedy ještě jednou:

Cílení a nabízenou cenu za proklik nově nastavujeme pro celou sestavu, nikoliv pro jednotlivé inzeráty.

Všechna důležitá nastavení patří k sestavám

U sestav tak nyní nastavujeme všechno důležité:

  • rozpočet
  • datum zahájení a datum konce
  • časový rozvrh reklam
  • cílovou skupinu
  • nabídku
Nastavení cílení a nabídky na úrovni sestavy - Facebook reklama - nová struktura

Nastavení cílení a nabídky na úrovni sestavy

Musíme změnit strukturu kampaní

Bohužel tohle není jenom kosmetická změna. Znamená to, že musíme znovu zvážit a překopat strukturu kampaní.

Například u e-shopu PověsTo.cz jsme měli strukturu zhruba takto:

  • kampaň podle typu (obecná / fanoušci / remarketing / produktová)
  • sestavu například podle názvu produktu (každý produkt svou sestavu)
  • a pak několik variant inzerátů, třeba i s různým cílením

Po této změně to ale musíme začít skládat jinak. Proč? Hlavně proto, že teď už nejde nastavovat různé CPC pro jednotlivé reklamy. Pokud máte v sestavě více reklam a chcete nastavit jejich CPC podle toho, jak fungují (což je naprosto správná úvaha), tak v novém typu kampaní máte smůlu. Pro všechny reklamy v sestavě nabízíte stejnou CPC.

Ještě to nemám vyzkoušené, ale například pro PověsTo tak bude struktura kampaní muset vypadat nějak takto:

  • Kampaň = název produktu
  • Sestava = rozdílné inzeráty pro 1 produkt
  • a v sestavě jen jeden inzerát

Co staré kampaně?

Kampaně, které už v účtu máte, by měly jet dál beze změny a není potřeba v nich něco měnit. Facebook slibuje, že je nechá aktivní Faktem je, že tento týden mi u všech účtů pořádně zakolísal výkon. Je otázka, jak se s tím Facebook vyrovnává.

Jak dlouho to takhle zůstane?

To nevím. Zatím jsem z toho hodně rozpačitý. Tahle změna jde podle mého proti všem, co se snažili kampaně pořádně optimalizovat. Vytvářet pro každý inzerát vlastní sestavu je zbytečná práce navíc a optimalizaci to nijak neusnadňuje.

Už jste změnu zaznamenali? Máte už rozmyšleno, jak budete kampaně na Facebooku strukturovat vy? Podělte se v komentářích!

Chcete se o FB reklamě dozvědět víc?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).