Home » Facebook reklama » Facebook změnil fungování struktury kampaní

Facebook změnil fungování struktury kampaní

Když Facebook před časem změnil strukturu reklamních kampaní na v PPC tradiční „kampaň – sestava – inzerát“, zaradoval jsem se. Tahle struktura mi přijde logická a pracovalo se mi v ní dost dobře. Teď ale Facebook změnil její fungování a nově už nenastavujete cílení a nabídku pro inzeráty, ale pro celé sestavy!To je asi nejzásadnější věc v celé novince. Tak tedy ještě jednou:

Cílení a nabízenou cenu za proklik nově nastavujeme pro celou sestavu, nikoliv pro jednotlivé inzeráty.

Všechna důležitá nastavení patří k sestavám

U sestav tak nyní nastavujeme všechno důležité:

  • rozpočet
  • datum zahájení a datum konce
  • časový rozvrh reklam
  • cílovou skupinu
  • nabídku
Nastavení cílení a nabídky na úrovni sestavy - Facebook reklama - nová struktura

Nastavení cílení a nabídky na úrovni sestavy

Musíme změnit strukturu kampaní

Bohužel tohle není jenom kosmetická změna. Znamená to, že musíme znovu zvážit a překopat strukturu kampaní.

Například u e-shopu PověsTo.cz jsme měli strukturu zhruba takto:

  • kampaň podle typu (obecná / fanoušci / remarketing / produktová)
  • sestavu například podle názvu produktu (každý produkt svou sestavu)
  • a pak několik variant inzerátů, třeba i s různým cílením

Po této změně to ale musíme začít skládat jinak. Proč? Hlavně proto, že teď už nejde nastavovat různé CPC pro jednotlivé reklamy. Pokud máte v sestavě více reklam a chcete nastavit jejich CPC podle toho, jak fungují (což je naprosto správná úvaha), tak v novém typu kampaní máte smůlu. Pro všechny reklamy v sestavě nabízíte stejnou CPC.

Ještě to nemám vyzkoušené, ale například pro PověsTo tak bude struktura kampaní muset vypadat nějak takto:

  • Kampaň = název produktu
  • Sestava = rozdílné inzeráty pro 1 produkt
  • a v sestavě jen jeden inzerát

Co staré kampaně?

Kampaně, které už v účtu máte, by měly jet dál beze změny a není potřeba v nich něco měnit. Facebook slibuje, že je nechá aktivní Faktem je, že tento týden mi u všech účtů pořádně zakolísal výkon. Je otázka, jak se s tím Facebook vyrovnává.

Jak dlouho to takhle zůstane?

To nevím. Zatím jsem z toho hodně rozpačitý. Tahle změna jde podle mého proti všem, co se snažili kampaně pořádně optimalizovat. Vytvářet pro každý inzerát vlastní sestavu je zbytečná práce navíc a optimalizaci to nijak neusnadňuje.

Už jste změnu zaznamenali? Máte už rozmyšleno, jak budete kampaně na Facebooku strukturovat vy? Podělte se v komentářích!

Chcete se o FB reklamě dozvědět víc?

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.