Home » Nezařazené » Marketing Festival 2014: top zážitek

Marketing Festival 2014: top zážitek

Právě jsem na cestě z Brna po velkém víkendu. Sešla se tam parta 1000+ lidí od marketingu, kteří se vesměs shodli: tohle byla worldclass úroveň, která se u nás často nevidí. O čem to bylo?

Páteční workshop: Russell Savage

Tenhle borec, který stojí za blogem FreeAdWordsScripts měl už v pátek workshop, na kterém se snažil učit 30 lidí kódovat. Jak už to tak bývá, sešli se lidi, kteří s JavaScriptem hodně kamarádí, tak úplné „nuly“ – jako třeba já. Škoda, že to nebylo z popisu jasnější, workshop byl spíš pro programátory než PPCkaře. Russell ale v neděli v podstatě vysvětlí proč. První tuna inspirace ale byla naložena.

Sobota: Avinash a skvělá Sandra

Konference začala už v sobotu ráno pěkně zostra. Paddy Moogan mluvil o výbavě moderního markeťáka (creativity, technology, strategy) a o tom, jak bojovat proti filtrům (Facebook, Google a spol.) diverzifikací zdrojů trafficu.


Po obědě přišla hlavní hvězda víkendu. Přestože na festivalech a konferencích často hlavní hvězdy nemusím, Avinash Kaushik byla jízda.

V souvislosti s přednáškou Avinashe jedna poznámka, která platí v podstatě pro všechny zahraniční přednášející: velmi oceňuju, že si dali práci a pracovali co nejvíc s českým prostředím. Několikrát zazněl Seznam, řešily se české weby, české situace. Jako návštěvník si toho obrovsky vážím. S několika zajímavými tipy přišel Karel Tlusťák z ROI Hunteru, který prezentoval FB ads a právě tento nástroj pro pokročilou spráhvu reklam. Například různé druhy bidování jsou zajímavou věcí k vyzkoušení. Hodně zvědavý jsem také na speciální formát pro lokální businessy, který prý bude umě oslovit uživatele, kteří například jdou kolem vaší restaurace.


Moc milým překvapením byla Sandra Camacho, která přednášela o atribučních modelech a vyhodnocování v Google Analytics. Dobře připravená prezentace a sympatické vystupování obsah výborně podtrhlo (narozdíl třeba od Julie Joyce).

Nedělní nálož výborných přednášek

Hned ráno začal v „poflédovsky“ prořídlém sále Jan Řezáč bořit představy o tom, jak se dělá web. To, že by každý stránka webu měla mít jasný cíl a tomu byste měli vše podřídit, by mělo být vytesáno kolem každé klávesnice.

Na přednášku Martina Roettgerdinga jsem se hodně těšil. Mluvil o pokročilé optimalizaci shopping kampaní, jak si je rozdělit a nastavit tak, abyste na různé typy vyhledávacích dotazů dávali různou nabídku. Musím říct, že takhle bych si představoval přednášky na všech konferencích. Konkrétní téma, a teď si ukážeme jak na to.


Chápu ale, že pro lidi, pro které není PPC nejlepší věc na světě (ano, prý i takoví jsou), nebo nemají e-shop, z toho moc neměli. Opačným případem pro mě jsou často keynoty. I když i ta Dr. Petera Meyerse byla zajímavá, ukazoval zajímavá čísla, po Martinovi mi to přišlo málo. Jiří Malý mluvil o RTB, programmingu, AdWords, a tom všem tak nějak dohromady. Tak jsem se v jeho povídání zamotal, že jsem šel radši na oběd.

A propos oběd. A catering vůbec.

Prosím všem, co s tím měli cokoliv společného vyřiďte maximální pochvalu. Ta vepřová panenka s hříbkovou omáčkou? Famózní, chci ještě! Nebo ten štrůdl s mascarpone a špenátem. Nebo všechny ty sladkosti a sendviče. Případně lízátka, sušenky a muffiny. Díky za tenhle dvoudenní non stop VIP raut!!!  

To jídlo na mktfestu bylo prostě famózní!

Case studies byla výborná jízda

Jindra nově do programu zařadil případovky. Pětiminutové prezentace konkrétních kampaní. Rychle to odsýpalo, a tak ani nevadilo, že polovina z nich byla nic moc. Žraločí UniCredit, HR kampaň Generali nebo velká PPC kampaň pro Comic Con stálo za to vidět!


Rozhodně se přimlouvám, aby případovky měly za rok ještě více prostoru a aby se tím inspirovaly ostatní konference!

Největši překvapení

Filip Podstavec. Přiznám se, že jsem nezažil nezažil takhle připravenou přednášku s takovou show, jako měl tenhle frajer. Nejen že byla z mé oblíbené kategorie konkrétních to-do talků. Nejen, že připravil celou sadu skriptů a nástrojů, kterou dal všem k dispozici. Ale ještě to zabalil do takového balení, že i ten, koho linkbuilding nezajímá seděl zarytě v sedačce a užasle koukal.

Klobouček, Fidel!

Pokud mohu ještě něco dodat k Filipově přednášce…

Podstavec nám zkazil zbytek konference!

Je to tak. Nezávidím těm dvě chlápkům, co šli po Filipovi. Bylo hodně těžké, aby udrželi pozornost po takové náloži. Simo Ahava sice přinesl spoustu pro-tipů na práci s Tag Managerem, jen ale demonstroval rozdíl mezi tím, když se nepříliš sexy téma podá excelentně a průměrně.

Hodnocení na závěr? Gratuluji, Jindro.

Upřímně gratuluju , protože jsi se všema, co se na tom podíleli, ukázal, že i v ČR (a i v Brně) se dá udělat super akce. Super akce se všim všudy. Ve spoustě věcech dotažené do největšího detailu s jednoduchým cílem: aby to bylo pro lidi co nejlepší. Kéž by takhle uvažovalo co nejvíc podnikatelů.

P.S. Pokud chcete aspoň kousek z #mktfest ochutnat, kupte si videa z přednášek!

10522735_742713355783285_5016547188508090813_n

 

 

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.