Home » PPC » Jak vytvořit konkrétní remarketingovou kampaň v Skliku

Jak vytvořit konkrétní remarketingovou kampaň v Skliku

Už před časem jsem psal jak správně pracovat s remarketingem. 3 jednoduché tipy: vylučujte lidi po konverzi, testujte délku členství a snažte se být co nejkonkrétnější. Právě s tím třetím nám pomůže importér remarketingových seznamů od Skliku, díky kterému můžete během chvilky vytvořit stovky seznamů.

 Co je importér remarketingových seznamů?

Jde o funknci, kterou Sklik začal postupně odkrývat na různých konferencích. Umožňuje pomocí excelu naimportovat řadu remarketingových seznamů, což značně urychlí proces jejich vytváření.

Dřív bylo z časového hlediska dost náročné vytvářet listy pro celý web, což byl asi hlavní důvod, proč to většina inzerentů nedělala. Teď už je to hračka.

Pokud tak ve svém účtu nemáte funknci „Importovat seznamy“, můžete si o něj napsat svému konzultantovi nebo se obrátit na podporu Skliku.

 

Takhle funknce vypadá přímo v Skliku

Takhle funknce vypadá přímo v Skliku

Jak připravit remarketingové seznamy pro celý web?

Pokud chcete připravit remarketingové seznamy pro více stránek svého webu, potřebujete nějaký výchozí dokument, ze kterého budete vycházet. U větších webů to může být třeba export databáze s názvy a URL kategorií. U menších webů to může být třeba export z Analytics nebo sitemapy webu.

Sitemapa webu PovesTo.cz, ze které budu vycházet

Sitemapa webu PovesTo.cz, ze které budu vycházet

Pro e-shop PověsTo.cz jsem si vzal na pomoc Sitemapu. Po otevření v Excelu mám 268 řádků. To ještě zredukuji: smažu stránky jako registrace, přihlšení, obchodní podmínky, atd. Pak odstraním parametry, které mi jednotlivé URL duplikují, a dostanu se na snesitelných 76 řádků.

Co potřebuji dál?

Abych mohl vytvořit remarketingové kampaně, potřebuji ještě pár dalších věcí. Něco z toho půjde snadno, něco hůř:

    1. Vytvořit názvy remarketingových seznamů.
    2. Vytvořit pro každou URL 2 různé seznamy, s délkou 5 a 10 dnů (=celkem 152 seznamů).
    3. Vytvořit pro každý seznam vlastní sestavu (=celkem 152 sestav).
    4. V každé sestavě mít 1, ideálně alespoň 2 konkrétní inzeráty (=celkem 304 inzerátů).
    5. Naimportovat remarketingové seznamy.
    6. Naimportovat nové sestavy.

1. + 2. + 3. Vytvořit 2 seznamy a 2 sestavy pro každou URL

Zkopíruju si URL do vedlejšího sloupečku a odstraním doménu. Pak už jen pomocí funkce Concatenate vytvořím názvy pro 5ti a 10ti denní seznamy. Tuhle délku jsem si zvolil jako testovací, u každého jiného projektu ten počet dnů může být úplně jiný. Tyto názvy (sloupečky C a D) použiju jak pro názvy seznamů, tak sestav.

Vytvoření názvů sestav a seznamů

Vytvoření názvů sestav a seznamů

4. Vytvoření inzerátů

Pro zjednodušení použiju pro obě délky členství (5 a 10 dnů) stejné inzeráty.

Vytvoření konkrétních inzerátů pro každý seznam

Vytvoření konkrétních inzerátů pro každý seznam

  • Sloupec E: nadpis inzerátů, zde jsem tvořil více méně ručně.
  • Sloupce F,H,J: počítání znaků buňky vlevo, abych rovnou viděl, jestli je text OK.
  • Sloupce G a I: další řádky inzerátu. Nechával jsem je stejné, druhou variantu jsem rozlišil právě v těchto řádcích.
  • Sloupec K: Display URL – vypreparovaná ze sloupce B a zkombinovaná s doménou.
  • Sloupec L: cílová URL – jen překopírovaný sloupec A.

S takhle připravenou tabulkou už je to hračka. Od teď už používám jen CTRL+C & CTRL+V.

5. Naimportovat remarketingové seznamy

Používám šablonu od Skliku, která je naprosto jednoduchá. Jen do ní nakopíruju sloupečky ze zdrojové tabulky, uložím jako TXT a importuju.

Takhle vypadá tabulka pro import remarketingových seznamů

Takhle vypadá tabulka pro import remarketingových seznamů

A toto je výsledek: všechny seznamy se mi naimportovaly do Skliku.

A toto je výsledek: všechny seznamy se mi naimportovaly do Skliku.

Co jsem v tomhle případě vůbec nezohledňoval je návštěvnost danýchstránek. Kvůli min. limitu 100 uživatelů se může stát, že u málo navštěvovaných webů bude spousta seznamů nepoužitelných.

Tady se tím nehodlám trápit, u větších webů by ale mělo smysl tvořit seznamy podle Analytics a ne sitemapy právě proto, abyste odfiltrovali stránky s malou návštěvností a neměli tisíce prázdných seznamů.

6. Naimportovat nové sestavy

Vyexportuju si stávající remarketingovou kampaň z účtu a získané CSV doplním o data, která potřebuji.

Do CSV z Skliku přidám nové sestavvy, inzeráty a seznamy

Do CSV z Skliku přidám nové sestavvy, inzeráty a seznamy

Pokud taky přidáváte 2 různě dlouhé seznamy, nezapomeňte od toho delšího vyloučit ten kratší. Tedy v mém případě – ze všech sestav s desetidenním seznamem vyloučit pětidenní seznamy, aby se mi to nemíchalo. To by celé rozdělování bylo k ničemu.

Jde to jednoduše: do importu přidáte k příslušné sestavě dané 5ti denní publikum a do sloupečku Criterion Type se dá „Negative“. Pokud nevylučujete zkonvertované uživatele z celé kampaně, pak je úplně stejně vylučte z nových sestav.

Vyloučená 5denní publika z 10denních sestav

Vyloučená 5denní publika z 10denních sestav

A můžeme importovat. Je dobré si při importu zkontrolovat, zda vše sedí.

152 nových sestav, v každé 2 inzeráty. Vše sedí!

152 nových sestav, v každé 2 inzeráty. Vše sedí!

 

A je hotovo.

Máme připravené konkrétní remarketingové kampaně a teď už se jen můžeme těšit, jak to pojede!

 

Máte otázky, nebo tipy, jak celý proces vylepšit? Pište do komentářů!

 

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.