Home » PPC » Reklamy s produktovými informacemi – jak na ně

Reklamy s produktovými informacemi – jak na ně

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Zatímco nedávno jsem tu opěvoval novou funkci Skliku – Dotazy spouštějící sestavu – dnes se zaměřím na (relativně) novou funkci v Google AdWords. Reklamy s produktovými informacemi – po anglicku Product listing ads – jsou výraznou změnou, která by neměla utéct nikomu, kdo pomocí PPC reklamy prodává nějaké zboží.

Reklamy s produktovými informacemi (tabulka obrázkových reklam v pravém sloupci)

Reklamy s produktovými informacemi se nejčastěji zobrazují v pravém sloupci.

Co jsou reklamy s produktovými informacemi (PLA)?

Reklamy s produktovými informacemi propojují Google Nákupy (původně zbožový srovnávač ne nepodobný Heuréce nebo Zboží.cz) a PPC reklamu ve vyhledávání. Zjednodušeně řečeno fungují tak, že z XML feedu Google sám vytvoří obdobu reklamních sestav (vy je ale v reálu nikdy nevidíte) a v nich inzeráty a klíčová slova, která je budou spouštět. Nic zázračného, mohli byste si říct. Opak je pravdou. Zmíněné inzeráty totiž nejenže automaticky reagují na aktuální nabídku e-shopu (je to tedy skvělá funkcionalita pro e-shopy s rychle se měnícím sortimentem), zobrazují aktuální cenu produktu, ale hlavně – zobrazují jeho obrázek! Jak můžete vidět v náhledu výše, reklamy jsou hodně výrazné a lze je jen stěží přehlédnout.

Jak PLA nastavit popsala Petra Větrovská (u které jsem byl na školení) ve svém článku, je zbytečné to opakovat.

 

Jak reklamy s produktovými informacemi fungují?

Podívejme se ale, jak PLA fungují. Google je nasazoval pozvolna na určité procento vyhledávání, a tak ne každému inzerentovi se reklama zobrazovala. Zhruba od počátku května ale pozoruji výrazný nárůst v zobrazování PLA, a to téměř u všech oborů. Po necelém měsíci fungování musím říct, že fungují zatím poměrně dobře. Tím, jak je reklama atraktivní a výrazná, přivádí opravdu hodně návštěvnosti. Konverzní výkon už tak slavný není – uživatelé totiž málo kdy čtou sdělení, které k obrázkům můžete připojit, a tak po prokliku je může ledacos odradit. Je ještě stále brzy na to, abych řekl, zda se investice do PLA vyplatí, zatím je rozhodně využívám a myslím si, že důkladnou optimalizací je možné se dostat na efektivní čísla.

 

Tipy na optimalizaci PLA

  • Strukturujte si XML Feed co nejvíc to jde – u PLA můžete reklamy rozdělit do skupin podobně jako to děláme u běžných kampaní, a to podle několika parametrů, které můžete do feedu libovolně přidávat. Hodí se dělit zboží např. podle marže, podle stavu, atraktivity ceny, atp.
  • Vylučujte vyhledávací dotazy – i když nevolíte žádná klíčová slova, můžete si zpětně zobrazit vyhledávací dotazy, které spustily vaši reklamu (se spožděním 2-3 dnů). Jde využít také Google Analytics a statistik vyhledávacích dotazů v nich. Vylučujte příliš obecná slova, nekonvertující slova a třeba i slova, která s vaším sortimentem nesouvisí (jsou-li, zatím se mi to moc nestává).
  • Hrajte si s textovým sdělením u inzerátů – i když jak jsem psal, lidé ho podle mě moc nečtou, určitý vliv mít může, vyplatí se zkoušet.
  • Nepoužívejte optimalizátor konverzí – i když vám to AdWords bude cpát, nevěřte. Zatím systém neumí pracovat s PLA a optimalizátorem konverzí najednou. Ve většině případů tak přepnutí do optimalizace konverzí způsobí zastavení reklamy.
  • Hrajte si s CPC i rozpočtem, jde o to najít nejvyváženější variantu.
 
  Líbí se Vám článek? Tweetněte ho jedním kliknutím, díky!
 

 

Používáte product listing ads? Jaké jsou vaše zkušenosti? Přidali byste k tipům ještě nějaký?

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Account Strategist MENA at ROI Hunter
Po pár letech na volné noze jsem začal pracovat pro Dubajskou pobočku ROI Hunter. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní (na školeních či kurzech).